La carta del restaurant al mòbil

Tabletech impulsa la digitalització del sector HORECA amb una aplicació que permet demanar els plats i pagar al moment

"Quantes vegades has hagut d'esperar 10 minuts a què vinguin a prendre't nota? O a què passi un cambrer per demanar el compte o et porti el datàfon. És una pèrdua de temps i genera descontent amb el servei". Aquesta és l'experiència que Alejandro Fresneda estava cansat de viure quan va decidir engegar Tabletech, una startup que digitalitza les cartes i menús dels restaurants per agilitzar la comanda i el pagament.

Els 10 restaurants que ja usen aquesta eina -8 a Madrid i 2 a Barcelona- compten amb tablets on s'hi pot trobar instal·lada la seva aplicació. Quan el comensal arriba, escull a l'instant els plats. Des de l'app, es poden veure fotografies de cada plat, una descripció amb els ingredients –pensat especialment pels qui tenen al·lèrgies i intoleràncies-, triar el punt de la carn, veure les calories i, fins i tot, les opinions d'altres clients que ja l'han tastat. "Tot està enfocat a fer més ràpid el procés, optimitzar els recursos de personal i ajudar el restaurador a fer créixer el tiquet mitjà", assenyala Fresneda, perquè recorda que les valoracions de les persones de peu són les que més animen a tastar propostes que el client podria no haver valorat.

Tot i que fins al moment només es pot accedir a Tabletech a través de les tauletes dels locals adherits al projecte, la startup ja treballa en un software per a mòbils que sortirà a partir del 2017. L'objectiu d'aquest equip, format per 11 persones i amb base a Barcelona, és optimitzar encara més l'experiència i permetre al client demanar abans d'anar al restaurant o escollir local amb el seu programari.

De la mà de Mahou
Els últims sis mesos la startup ha comptat amb el suport de Mahou San Miguel a través de l'acceleradora Mahou Barlab, la qual escull anualment cinc projectes emprenedors enfocats al sector HORECA. "El programa acaba aquest mes de novembre, però sembla que continuarem col·laborant després de l'acceleració", afirma amb satisfacció el CEO, "volen portar el nostre sistema als restaurants on proveeixen de cervesa perquè el veuen innovador, consideren que millora l'experiència del consumidor i l'eficiència del restaurant".

A més de l'ajuda de la cervesera, aquesta petita companyia preveu créixer el 2017 gràcies a la ronda de finançament de 620.000 euros que acaben de tancar, on hi han participat "gent smart money" com els fundadors de Doctoralia i alguns que formen part de Just Eat. A aquesta xifra se li han de sumar 140.000 euros previs obtinguts d'una primera ronda amb Crowdcube i un crèdit ENISA, els quals els han desenvolupat la idea i arribar on són ara.

Big Data en la restauració
Aquest és un dels sectors on més està trigant a arribar la digitalització, pel que qualsevol petit intent de fer arribar l'ús massiu de dades pot ser un salt qualitatiu. En aquest sentit, Fresneda destaca que Tabletech té la capacitat d'analitzar dades bàsiques per al bon funcionament del negoci: "Diu quins plats s'han venut més, quins són els més ben valorats o quins tenen més marge de benefici". A través d'aquesta informació, el gerent pot plantejar una millor estratègia de compra de productes o pot optar per fer canvis a la carta que siguin en benefici de la companyia.



Entre altres aplicacions, el CEO també esmenta la rotació de les taules. "Com menys temps triguis a saber què demanen els comensals i a cobrar-los, més temps tindràs lliure la taula per oferir-la a uns segons o tercers clients", explica. Malgrat ser un producte molt innovador, el fundador de la startup destaca que, fins al moment, la resposta dels restauradors ha sigut positiva. "Veuen que el nostre sistema permet gestionar millor els processos i saben també que les valoracions dels clients són el futur de la restauració", destaca.

A tot això cal sumar-hi que el servei és gairebé gratuït: "No cobrem per digitalitzar la carta, ni per traduir-la a diversos idiomes, ni res. Només cobrem un 5% sobre les comandes que es facin a través del sistema". Per tant, no cal fer cap inversió prèvia.

Primer, el mercat nacional
El 2017 és l'any en què Tabletech s'ha de consolidar al mercat espanyol. Així ho ha plantejat l'equip, el qual preveu créixer fins a tenir 20 treballadors els pròxims 12 mesos.

Així, l'expansió a l'estranger no és un objectiu que es marquin a curt termini. Tanmateix, Fresneda reconeix que una filial de JC Decaux ja s'ha interessat per portar el producte a Xile, Perú i el Brasil. "Estem en negociacions, però esperem formalitzar l'acord el pròxim any", remarca.
Avui et destaquem
El més llegit