Matcha & Co, el te d'artesania fet a casa

La startup posa al nostre abast matxa 100% orgànic i ecològic, cultivat a la regió japonesa d'Uji

Matcha & Co distribueix te matxa i les eines per preparar-lo Matcha & Co distribueix te matxa i les eines per preparar-lo

Ens agrada el Japó: des del sushi fins al manga, passant per les geishes i samurais. La cultura nipona ens fascina i d’això n’han pres bona nota en Pepe Cabestany i en Víctor Abrines. Aquests emprenedors són els responsables de Matcha & Coecommerce de factura catalana dedicat en exclusiva a la venda d’una cosa tan exòtica com el matxa, que significa, literalment, te verd en pols. El Japó ens fascina i, pel que sembla, el matxa triomfa a casa nostra: segons l'informe Beverage Trends Report 2017 el seu consum ha crescut un 64% cada any als Estats Units, Regne Unit, Espanya i Mèxic.

Però, pels neòfits, què és això del matxa? És la varietat més pura i concentrada de te verd. La seva producció és artesanal, des del cultiu, fins a la trituració de les fulles, que es fa en molins de pedra tradicionals. No és una excepció el que comercialitza Matcha & Co, que ofereix un matxa 100% orgànic, sense sucre i ecològic. L'importen des d'Uji, a la prefectura de Kyoto, una de les zones de producció de referència al Japó i que compta amb segles de tradició.

 En Pepe Cabestany i en Víctor Abrines són els cofundadors de Matcha & Co

 En Pepe Cabestany i en Víctor Abrines són els cofundadors de Matcha & Co

El substitut del cafè

“Tant en Víctor com jo ens vam adonar que bevíem massa cafè i que això ens feia posar nerviosos”, explica Cabestany, “el matxa, en canvi, t’aporta energia de manera molt més progressiva, sense tants alts i baixos”.  La combinació de cafeïna i L-Teanina que conté el matxa fa que els efectes de la cafeïna siguin més prolongats i duradors que els d’una tassa de cafè i n'evita els efectes secundaris. A més a més, el consum regular de L-Teanina ajuda a agafar millor el son, ja que té un efecte calmant.

A tots dos emprenedors els uneix, d'una banda, l'amor per la gastronomia i, de l'altra, per la cultura japonesa. Amb Matcha & Co no només han connectat els seus interessos, sinó també han creat una empresa que harmonitza els seus perfils professionals: mentre que Cabestany és graduat en ADE, Abrines és dissenyador web i expert en SEO. Per aconseguir-ho, han necessitat una inversió de 120.000 euros. Ara acaben d'obrir una ronda d'inversió, amb la que volen captar 200.000 euros. La intenció és seguir donant-se a conèixer a Espanya i començar l’expansió per altres països d’Europa.

Matcha & Co també es pot fer servir com ingredient de pastisseria

Matcha & Co també es pot fer servir com ingredient de pastisseria 

El que han fet és aprofitar una tendència creixent a Europa durant els últims anys: la d'occidentalitzar un producte estranger. Gràcies als packs de Matcha & Co qualsevol pot preparar el matxa a casa seva posant-hi el que més li agradi. Per exemple, el més comú aquí és barrejar-lo amb llet. "És un gust completament nou" afirma Cabestany "quan el tastes per primera vegada tens una sensació semblant al que passa quan beus cervesa o cafè per primera vegada". Però no és el seu únic ús, també s’utilitza sovint com a ingredient de pastisseria per preparar gelats, tiramisús o, fins i tot, cheesecakes.

La importància de les coses ben fetes

"Es diu que un bon matxa té l'umami", explica Cabestany. Així denominen els japonesos el gust dels productes que uneixen els quatre sabors bàsics: el dolç, salat, amarg i àcid. Per aquest motiu, Abrides i Cabestany han donat una importància cabdal a oferir als consumidors un matxa de gran qualitat i ecològic, però també per posar al seu abast les eines per preparar-lo bé, les quals importen des del Japó i la Xina. "Passa el mateix que amb el cafè, no és igual preparar un tallat que un caputxino", afirma Cabestany. 

De moment, els seus packs i productes es poden trobar a la seva web, supermercats ecològics, la botiga Tierra Extraña i als establiments de la cadena Natura. Encara no volen compartir els seus resultats, però les noves comandes, de cara les festes nadalenques, els fa ser positius sobre el futur.

Més informació
Kombucha, vendre una beguda mil·lenària
Els vins lleidatans busquen augmentar les exportacions al Japó
Avui et destaquem
El més llegit