Oh là l'art, qualitat artística a un clic

L'empresa organitza la primera subhasta artística sense diners que es fa Espanya, on qui més s'emociona s'emporta la peça

Oh là l'art és "una plataforma online de venda i difusió de joves artistes emergents", tal com la defineix Jordi Soriano, soci cofundador i CEO de l'empresa. Juntament amb Mar de Prada, cofundadora i directora artística, el 2012 van constituir aquesta societat que permet a l'e-commerce endinsar-se també en el món de l'art.

Art fiable i accessible
Mentre en Jordi Soriano treballava a París en el sector de les finances, la seva actual sòcia es dedicava a la gestió cultural i el muntatge d'exposicions. "Vèiem que els nostres amics quan s'emancipaven només compraven els típics quadres d'Ikea i no sabien a on recórrer", recorda Soriano.

Fins i tot la Mar, tot i ser una gran amant de l'art, "anava a les galeries i veia que no podia accedir a les obres, és un món molt hermètic i si et veuen jove no et fan ni cas", explica el CEO d'Oh là l'art. Convençuts que era possible trobar un nínxol de mercat per fer més accessible l'art a la gran majoria de la població, van començar a buscar idees de negoci que combinessin l'art i Internet.

"Al final vam trobar que calia alguna cosa que et seleccioni l'art perquè sigui fiable, de qualitat i a bon preu", assenyala Soriano. Així naixia aquesta plataforma de venda online on seleccionen artistes d'arreu del món, generalment menors de 35 anys, per vendre la seva obra.

S'hi poden trobar des d'originals fins a edicions limitades, amb uns preus que oscil·len dels 30 als 3.000 euros. "És la manera de tenir una obra d'art original, que saps que cap veí o amic la tindrà, i amb la certesa de la qualitat artística que no t'ofereix un marketplace tradicional on s'ha de ser molt expert per no perdre-s'hi", detalla.

La subhasta per emocions
Soriano ressalta que ja han venut originals de gran format per Internet, sense que el comprador veiés l'obra en directe. "Poc a poc el consumidor va canviant i amb les garanties de poder canviar l'obra si no li agrada, es va atrevint a comprar per Internet", assenyala. Un fet que contradiu "els galeristes tradicionals que ens deien que 'art per Internet, mai de la vida'".

Tot i així, reconeix que "el públic agraeix veure les obres presencialment". Per aquest motiu fan aparicions físiques temporals a través de pop ups en ubicacions destacades. Al desembre van ser al Born barceloní, i aquest estiu a Pals.

Precisament a l'Empordà, i durant el divendres 8 d'agost, realitzaran la segona subhasta per emocions que es farà al món, després de la que va tenir lloc a Suècia aquest juliol. Amb l'ajuda de l'empresa SekG, uns sensors biomètrics analitzaran la reacció física que produeixen les obres subhastades en els assistents. Mitjançant uns paràmetres de puntuació, aquells a qui hagi fet més reacció, s'enduran les tres obres en disputa.

"Vam tenir la idea de fer una cosa divertida, amb l'esperit de trencar les fronteres dins del món de l'art", explica Soriano. Lluny de les subhastes tradicionals, on "t'imagines un ambient ranci i exclusiu, volem una subhasta sense diners, on es compri perquè l'obra agrada i els diners no siguin la clau", assenyala.

El model de negoci
Oh là l'art obté una comissió per venda, "més petita que una galeria tradicional", puntualitza Soriano. Un model de negoci on hi va participar activament Barcelona Activa, entitat dins la qual han format part del programa Creamedia, d'acceleració per empreses del sector creatiu.

"Ens van ajudar a segmentar. Vam arribar amb una idea molt general, i ens han ajudat a definir el target concret i el model de negoci", agraeix el CEO d'Oh là l'art. Tot i tenir el projecte engegat, Soriano destaca que l'ajuda de Barcelona Activa segueix ben present. "Hi vaig molt sovint per parlar amb els tutors, o a facilitar contactes. A més, també ens ajudaran en el procés de contractació de personal", destaca.

Avui et destaquem
El més llegit