Spanish Zoom, aprendre castellà 24/7

Dues emprenedores ofereixen una plataforma per aprendre espanyol des de qualsevol lloc i a qualsevol hora

Les emprenedores d'Spanish Zoom, Sònia Codinach i l'Estefanía Peral Les emprenedores d'Spanish Zoom, Sònia Codinach i l'Estefanía Peral

Fins a 414 milions de persones són parlants nadius d'espanyol. Dominar l'idioma és una eina interessant, sobretot amb l'auge d'economies de Llatinoamèrica. Donat l'interès que desperta l'aprenentatge del castellà fora de l'Estat espanyol o dels països d'Amèrica del Sud, i combinant-lo amb les possibilitats que dóna la tecnologia, la Sònia Codinach i l'Estefanía Peral han vist el seu nínxol de negoci. Elles són les emprenedores darrere d'Spanish Zoom, una escola d'idiomes en línia que funciona 24 hores al dia i set dies a la setmana.

La tecnologia i l'aprenentatge d'idiomes

Spanish Zoom és una escola de castellà en línia que ofereix classes a través de videoconferència. Mitjançant una plataforma anomenada, precisament, Zoom, els professors i els estudiants es connecten alhora. "És una espècie de Skype que, a més, permet gravar les classes, de manera que l'estudiant pot repassar-les posteriorment, i inclou pissarra interactiva, que facilita la interacció a la classe", explica Codinach, cofundadora d'aquest projecte.

"Treballem amb l'editorial Difusión que té totes les seves publicacions digitalitzades i tots els materials que fem servir són en línia", afegeix Codinach. Aquesta editorial té un lloc web amb la seva oferta i Spanish Zoom dóna un cop de mà als seus estudiants per escollir quins materials s'adeqüen més als seus objectius per aprendre la llengua depenent dels seus interessos personals i objectius professionals. "Seguim un currículum oficial però l'adeqüem molt a l'interès de cada estudiant", apunta.

La startup compta amb professors d'espanyol repartits per tot el món "amb experiència en línia per poder cobrir la demanda les 24 hores del dia i set dies a la setmana". D'aquesta manera qualsevol estudiant, sigui d'on sigui, pot fer les classes quan li plagui. "A l'inici del curs fem una planificació, però cada sessió es pot cancel·lar amb un dia d'antelació i reubicar-se posteriorment", expliquen. A més, aquesta startup permet concentrar les classes i fer-les intensives "adaptant-nos al màxim a les necessitats de cada estudiant en cada moment". Així, si un alumne "vol preparar una conferència o un examen oficial, pot concertar classes els dies abans".

El funcionament és senzill. Si qualque persona vol ser alumne el que cal és connectar-se al lloc web d'Spanish Zoom. El primer pas és una prova de nivell gratuïta i després es fa una classe de prova amb un dels set professors que la plataforma té repartits per tot el món.

Fer popular l'espanyol a Singapur

Peral vivia a Singapur. S'hi va traslladar l'any 2003 per fer de corresponsal de l'agència EFE, una activitat que combinava donant classes de llengua castellana. "No hi havia ningú que s'hi dediqués professionalment i molt pocs centres oferien aprendre castellà", diu. Per això va muntar, el 2005, la seva pròpia escola d'espanyol i la primera del país, Las Lilas. Avui dia dóna classes a més de 600 alumnes cada any amb més de 20 professors. "Les relacions empresarials entre Singapur i Llatinoamèrica han fet que molts ciutadans de la ciutat asiàtica vulguin aprendre castellà", explica Peral. De fet, el govern de Singapur ja assenyalava llavors el castellà com la tercera llengua en els seus programes educatius.

El següent pas era entrar al món online. "La gent cada cop té menys temps per desplaçar-se només per fer una classe d'idiomes i comprometre's durant moltes setmanes a la mateixa hora per un curs, per això el futur és digital", diu l'emprenedora. Peral i Codinach, que compta amb més de 20 anys d'experiència en el sector editorial, es van conèixer "en un moment de canvi per les dues". El setembre del 2015 es van conèixer i, després de cursar un màster de màrqueting online, a l'estiu de l'any següent ja van començar a treballar en el projecte amb l'ajuda de Barcelona Activa. La primera versió del web va veure la llum a final de l'any passat.

Des d'aleshores ja compten amb una trentena d'alumnes de diverses nacionalitats. "Estem veient que el nostre públic objectiu és clarament el professional, que necessita parlar espanyol per la seva feina", diu Codinach, qui explica que no existeix, de moment, una plataforma similar en llengua castellana. L'empresa aprofita l'atractiu de Barcelona per venir a treballar: "Departaments de recursos humans de multinacionals que venen aquí a treballar ofereixen als seus treballadors la possibilitat d'aprendre castellà amb la nostra eina". El rang de preus en què es mou Spanish Zoom, pel públic a què s'orienta, oscil·la entre els 25 i els 33 euros depenent del grau de compromís de l'alumne.

A mesura que vagin generant contingut en línia, les emprenedores de Spanish Zoom no descarten obrir el negoci al model webinar: "De manera que molts alumnes es podran connectar alhora a la mateixa classe, sense haver de dependre d'un professor particular", expliquen. Ara, de moment, Codinach i Peral se centren en "atraure alumnes i oferir el nostre servei a empreses, volem acabar l'any amb 100 alumnes i una facturació de 100.000 euros".

Més informació
Smartfooding, menjar sense gluten i assequible a un clic
Deliverea, la solució multioperador per a l’'ecommerce'
Anufra, la cartografia de l'aigua
Avui et destaquem
El més llegit