Picker, el Wallapop dels ‘influencers’

La startup aglutina tots els productes recomanats pels youtubers i instagramers perquè els usuaris puguin trobar-los fàcilment i comprar-los

Els tres socis fundadors de Picker | Cedida Els tres socis fundadors de Picker | Cedida

Quants cops els youtubers i instagramers recomanen un producte que els agrada a través de les xarxes socials? Molts. I quants cops has pensat que tu també el vols però no saps on adquirir-lo? Amb Picker s’ha acabat aquest problema. La startup aglutina en una sola app i plataforma web tots els articles recomanats pels influencers i redirigeix als usuaris a la botiga online on adquirir-los. Així de fàcil. Com un Wallapop dels productes preferits dels influenciadors.

Ara bé, la idea de Picker no és només facilitar la compra de productes recomanats per internet als usuaris, sinó ajudar a petits influencers a què obtinguin alguna cosa a canvi de promocionar alguns articles. I és que mentre el CEO i cofundador de Picker, Enric Gabarró, treballava a Alemanya a una agència de youtubers es va adonar que molts influenciadors recomanaven productes sense que ningú els pagués per això. Davant aquesta situació, Gabarró va decidir que havia de fer alguna cosa al respecte, posar en valor aquesta tasca de les persones influents. Així que va anar al seu amic de la infància, Daniel Ramos, a explicar-li la idea que havia tingut i els dos van posar en marxa Picker.

Picker es fixa un objectiu de vendes d'entre 800.000 i un milió d'euros aquest any

Des de fa un any i mig, la plataforma, que és gratuïta per als usuaris, aglutina a petits influencers com La pequeña Valentina, Ernest Dift, Eva Davis, Bicheando Libros o El tocador de Zeltia, entre altres. Tots ells comparteixen els seus productes preferits a canvi d’una comissió per venda realitzada. Però no cal ser un influenciador per recomanar productes a través de Picker, sinó que qualsevol persona pot afegir aquells articles que més li agraden. Això sí, només els Pickers verificats s’emporten diners per la seva recomanació.

La majoria d’articles de Picker s’inclouen en les categories de maquillatge, bellesa i decoració. Unes seccions que capten l’atenció de dones majors de 25 anys, el principal tipus de client de l'empresa emergent. La startup té acord amb més de 80 botigues online, com Amazon, Fnac, El Corte Inglés, Sephora o Primor, entre altres. Per a aquest any, Picker es fixa un objectiu de vendes d’entre 800.000 i un milió d’euros i preveu superar els 500.000 productes compartits a la plataforma l'any vinent.

La plataforma de recomanacions de Picker

La plataforma de recomanacions de Picker | Cedida

Pròxima parada: influenciadors alemanys

La startup, incubada a Barcelona Activa, ha tancat aquest estiu la seva primera ronda de finançament, amb la qual ha obtingut 650.000 euros. D’aquest total, 58.000 euros són de capital públic a través d’un Enisa i 592.000 euros de capital privat, amb inversors com els fons Lanai Partners i Reus Capital Partners; i uns altres business angels com els fundadors de Badi, Albert Armengol i Cessar Isern, exexecutiu de Pinterest.

Més info: Picker tanca una ronda de finançament de 650.000 euros

Gràcies a aquesta injecció de capital, l’empresa afrontarà el seu desenvolupament tecnològic i l’expansió de la seva línia de negoci. Així com iniciar el seu procés d’internacionalització, ja que actualment només operen en el mercat espanyol. L’objectiu és obrir mercat a Alemanya abans d’acabar l’any, gràcies als contactes que té Gabarrós en aquest sector per la seva experiència professional en el país.

La startup compta amb tres socis fundadors, Gabarrós, Ramos i l’irlandès expert en arquitectura de software i Mobile development, Conan Moriarty. A més, té nou treballadors en plantilla i preveu contractar-ne tres més en els pròxims mesos.

Més informació
Nobone, el Wallapop dels videojocs
Wallapop, la xarxa dels classificats online
Tots som (o podem ser) 'influencers'
Avui et destaquem
El més llegit