Undernude, sostenidors que empoderen la dona

La startup crea una peça de roba interior que permet combinar dues talles de copes diferents per a les persones que tenen asimetria màmaria

La funddora d'Undernude, Samantha Lliteras, durant els premis Creamedia
La funddora d'Undernude, Samantha Lliteras, durant els premis Creamedia

De sostenidors n’hi ha de mil menes, formes, colors i teixits. Però si una cosa solen tenir en comú és que són poc còmodes i costa trobar la talla perfecta que s’adapti a cada dona. Sobretot si tens pits asimètrics, com li passa a la fundadora d’Undernude, Samantha Lliteras. De fet, els estudis afirmen que un 80% de les dones no tenen els dos pits iguals, una diferència que en el 20% dels casos pot arribar a ser d’una copa en la talla del sostenidor. Cansada de la incomoditat que suposa portar un sostenidor que no s’adapta bé al cos, Lliteras va fer un dibuix del seu top ideal. I d’aquí a muntar una startup.

“Moltes dones tenen pits asimètrics. Jo em sentia incòmode per aquesta situació, em preocupava i em causava molèsties, però hi ha persones que fins i tot tenen un trauma amb això”, relata Lliteras. Una asimetria mamària que pot aparèixer simplement del mateix creixement de la dona o també després de patir un càncer de mama. Amb la gran quantitat de sostenidors diferents que hi ha al mercat, per què no n’hi havia encara cap que combinés dues copes diferents? Això va ser el que es va plantejar Lliteras quan va dissenyar el sostenidor Undernude, una peça que, a més de regular les tires com ja ho fan els actuals, es poden treure les copes per posar en cada pit la talla que millor encaixa. “Vull empoderar les dones perquè el sostenidor s’adapti al seu cos, i no elles a la talla estàndard dels tops”, afirma l’emprenedora.

Sostenidors sexys contra estereotips

Lliteras és l’única fundadora d’aquesta startup. Després de vuit anys d’experiència en el màrqueting i d’una idea que li rondava en el cap des de fa cinc, va decidir emprendre fa just 12 mesos. “Emprendre sola és difícil, tens moments d’alts i baixos i en ser només una cosa teva fa que et plantegis més fàcilment abandonar”, explica. “Però mai ho acabo deixant perquè no és només una solució per a mi, sinó per a moltes dones que tenen aquest mateix problema. Volen sentir-se còmodes”, afegeix.

El sostenidor personalitzable d'Undernude

El sostenidor personalitzable d'Undernude | Cedida

Actualment, Undernude, que ja té un model d'utilitat dels seus sostenidors, treballa amb el primer prototip i el següent pas és provar-lo amb dones que tenen aquest problema d’asimetria mamaria. De moment, serà un sostenidor bàsic, sense colors ni estampats, però la idea, si funciona, és anar dissenyant nous models i que es pugui fins i tot combinar el color. “La roba còmoda pot ser sexy, una cosa no és oposada a l’altre”, afirma Lliteras, alhora que reivindica que “els push ups ens van fer molt mal, ens van convèncer que les talles són les que els sostenidors estableixen”.

Lliteras és l'única fundadora d'Undernude, un projecte que ha tirat endavant ella sola

Un canvi de tendència que a poc a poc les marques estan adoptant. “Ja no només s’estan centrant en els estereotips, sinó que cada vegada més el que volen és donar servei a la dona”, assenyala. Una missió que Lliteras té molt clara.

Els tops més adaptables són online

De moment, els sostenidors personalitzables d’Undernude aniran destinats a qualsevol dona que tingui un problema d’asimetria mamària, però les possibilitats per escalar i diversificar el target són grans. Ara bé, això serà ja en un futur, ja que primer la startup preveu llançar una campanya de crowdfunding per produir les primeres unitats i fer una petita prova per veure l’interès del mercat, especialment pel que fa a la venda per Internet.

I és que Lliteras preveu comercialitzar els seus sostenidors personalitzables a través d’ecommerce, recomanant la talla i el model de top que millor s’adapti a cada dona. Ara bé, tots sabem que comprar segons quin tipus de roba per Internet no és fàcil, per la qual cosa el test és un pas molt important. “El meu somni seria crear pop up stores on vendre els sostenidors Undernude, però en un principi començarem únicament online”, apunta l’emprenedora.

Barcelona serà la primera ciutat que podrà gaudir dels sostenidors d’Undernude, però Lliteras preveu expandir el seu negoci a tot l’Estat espanyol i també a Europa. I és que mentre als Estats Units ja hi ha marques que han detectat aquesta oportunitat de negoci, en el continent europeu n’hi ha poques encara que tinguin sostenidors totalment adaptables.

Lliteras: "Vull empoderar les dones perquè el sostenidor s’adapti al seu cos, i no elles a la talla estàndard dels tops”

Els pròxims objectius de la startup, que s’ha finançat amb recursos propis, és trobar inversió privada i subvencions que ajudin a Lliteras a iniciar la producció i també a formar equip, una de les coses que troba a faltar en ser l’única emprenedora d’Undernude. A més, Lliteras també està oberta a realitzar sinergies amb empreses de llenceria interessades en el seu producte.

Un projecte encara molt incipient però que ha cridat l’atenció de Barcelona Activa, quedant entre els cinc finalistes dels premis Creamedia. Segur que més d’una dona quan llegeixi això esperarà amb ànsies que arribi al mercat. Uns sostenidors còmodes, personalitzables i que empoderen a la dona. Què més volem?

Més Informació
La roba interior que no cal posar a la rentadora
Sayfit, l'app igualadina per trobar el millor sostenidor
Cocoro: la roba interior absorbent de la tia Maria
Avui et destaquem
Comentaris