No sempre és fàcil saber què regalar, però per això hi ha startups que t'ajuden | iStock
No sempre és fàcil saber què regalar, però per això hi ha startups que t'ajuden | iStock

Startups que regalen experiències

Saber què regalar per Nadal o per Reis als teus amics i familiars pot ser una tasca complicada, però per això hi ha empreses que et donen les millors idees

Qui no ha rebut mai per Nadal un pijama o uns mitjons? Són els típics regals d’aquesta època quan no se sap què obsequiar. Però d’opcions originals i diverses n’hi ha moltes. Només cal rebuscar entre la teva imaginació i també entre la gran quantitat de startups que t’ajuden a buscar els presents més únics.

Regalar experiències s’ha convertit en una opció força demanada per a tots aquells que volen fer un regal diferent a la parella o aprofitar el present per viure una experiència conjunta que surti de l'habitual. Les famoses Smart Box s’han posat de moda i ja hi ha caixes experiència especialitzades en activitats esportives, com les de Finisherbox, o dirigides a nens i les seves famílies, com les que ofereix Kiddy’s Box

L'èxit de les capses-regal

Finisherbox, una startup nascuda l’any 2015 de la mà de Jonathan Florido, ofereix caixes regals que inclouen la participació en una cursa esportiva, sigui en solitari o en parella. En un principi, Finisherbox oferia només inscripcions per a runners, però amb els anys ha anat creixent i s’ha diversificat també cap al ciclisme, el triatló i la natació.

Més info: Runnerbox, les curses que es regalen

“Els esportistes habituals normalment ja tenen de tot i regalar algun material del seu hobby pot ser complicat. És per això que nosaltres oferim una proposta diferent”, explica a VIA Emperesa Jonathan Florido. A més, el mateix packaging de la capsa ja ho fa un producte força atractiu per regalar. L’empresa, que va començar la campanya de Nadal amb descomptes al Black Friday i permet enviaments gratuïts durant tota l’època, preveu vendre un total 4.000 caixes aquest any.

Ara bé, no només els esportistes tenen la seva caixa regal personalitzada. Els nens també disposen d’experiències úniques per viure si es vol sortir de la típica joguina com a regal. Kiddy’s Box adapta les caixes-regal a un públic infantil d’entre 3 i 14 anys i a les seves famílies. Es tracta d’activitats pensades per als nens i nenes, amb un alt component lúdic i educatiu i amb l’objectiu de fomentar l’interès per àmbits diversos com la naturalesa, l’esport, la gastronomia, l’art, les cultures o la convivència.

Un dels 'packs' de El Detallista | Cedida
Un dels 'packs' de El Detallista | Cedida

 

I si parlem de capses originals i, a més, de quilòmetre zero, les de El Detallista se situen al capdavant. Aquesta empresa lleidatana ofereix detalls gastronòmics gurmets que aposten per apropar-se al client. És per aquest motiu que les caixes estan pensades per a una casuística concreta i porten el nom d’una frase feta catalana. Com per exemple, Esperar amb candeletes, una capsa pensada per a regalar a les mares que acaben de donar llum i amb tots aquells productes que no han pogut consumir durant l’embaràs. “Volem iniciar la revolució del detallisme, el fet de regalar no ha de ser una llosa, sinó un plaer”, explica un dels seus fundadors, Narcís Presas, en una entrevista amb VIA Empresa.

Regals d'empresa i corporatius

Però per Nadal les famílies i amics no són els únics que fan regals, sinó també les empreses. És per això que Giftcampaign ajuda a les organitzacions a fer regals corporatius i publicitaris tant als seus clients com als seus propis treballadors. Es tracta d'una startup nascuda fa quatre anys que distribueix regals d'empresa i articles promocionals per internet. "Són regals perquè els clients recordin la teva marca i així fidelitzar-los", explica el seu cofundador, Oriol Badia

Moltes empreses aprofiten el sopar de Nadal per obsequiar als seus empleats amb regals corporatius

Per a la companyia, Nadal és l'època més forta, sobretot el mes de novembre, que és quan les companyies comencen a sol·licitar els productes. Els mesos d'octubre, novembre i desembre representen el 50% de les vendes anuals de Giftcampaign. Segons Badia, qualsevol tipus d'empresa, des de la més petita a grans multinacionals, els demanen productes per regalar. Per exemple, aquest Nadal diverses perruqueries han comprat obsequis com miralls de butxaca o pintallavis, però també empreses més grans que han adquirit USB, bolígrafs de qualitat o ampolles d'alumini. Això sí, sempre amb el logo corporatiu de la companyia. 

I és que moltes empreses aprofiten el sopar de Nadal per obsequiar als seus empleats. Badia posa l'exemple d'una empresa que els ha comprat 1.000 motxilles d'alta qualitat -valen més de 30 euros cada una- per a cada un dels seus treballadors. Així mateix, també acudeixen a Giftcampaign per als welcome packs, és a dir, caixes de benvinguda als nous empleats on hi ha una llibreta, un boli i una ampolla corporativa. 

La teva llista de Reis a la xarxa

Ara bé, si les caixes experiència no t’acaben de convèncer o fas l'amic invisible entre els teus companys de feina i no tens clar què regalar, no està de més demanar als teus familiars i amics quines coses els faria il·lusió rebre per Nadal. I perquè no canti gaire que els estàs preguntant què volen perquè no tens ni idea del regal, Giftando et dóna la solució. L’emprenedor Alberto Moya ha creat una xarxa social que guarda i comparteix llistes de presents entre els teus coneguts per evitar “l’estrès que provoca no saber què regalar”, explica.

Des de Giftando han notat un increment d'usuaris nous durant la campanya de Nadal, ja que per exemple en el cas de l'amic invisible, normalment s'apunten a la plataforma un grup d'amics. "Hem vist que la gent sobretot utilitza la nostra app per saber què regalar per l'amic invisible, però també pel Pare Noel o els Reis d'Orient", explica Moya. Segons l'emprenedor, l'any que ve trauran una nova funcionalitat i és la possibilitat de fer la llista dels Reis d'Orient a través de Giftando i després imprimir-la.

Giftando permet pujar a la xarxa la teva llista de regals i accedir a la dels teus amics o familiars

Normalment, la gent es gasta una mitjana d'uns 80 o 85 euros en regals i destaquen sobretot productes de moda, de botigues com Zara o Mango, i gadgets tecnològics d'Amazon. "Una funda pel mòbil, un protector de pantalla, o una polsera intel·ligent que compta els passos que camines són alguns dels productes que més es regalen", assenyala Moya. 

La startup, que compta actualment amb 5.000 usuaris actius a la plataforma, preveu augmentar la xifra un 30% gràcies a la campanya de Nadal. Ara bé, d'usuaris nous, que s'hagin captat durant aquesta època, esperen aconseguir-ne entre 300 i 400, ja que molts poden venir derivats d'altres persones que ja utilitzin la plataforma i la recomanin. 

Giftando

L'app de Giftando

Una cosa semblant és el que proporciona l'app Lastpresent, creada per Pere Samsó i Carme Ribas. L'aplicació és una espècie de gestor de regals, en la qual es poden crear llistes de presents i compartir-les amb amics o familiars. Però també té altres funcionalitats com un recull de tots els regals que la persona ha comprat, quants diners s'ha gastat, quan els ha regalat i a qui. D'aquesta manera, ja no hi ha la por de repetir un regal a la mateixa persona si no te'n recordes dels presents d'anys anteriors. I és que Lastpresent permet gestionar els regals amb tres grups: idees per a regalar o perquè et regalin, regals entregats en qualsevol moment de l'any i regals rebuts per part dels teus amics o familiars. 

Sigui el regal que sigui, i s'hagi obtingut la idea d'on hagi vingut, que la il·lusió de fer regals no es perdi mai i que, com esperen els més petits de la casa cada any, que els Reis d'Orient vinguin amb el sac carregat per a tothom. 

Més informació
Els Reis d'Orient s’apunten al DIY
Un manual per fer joguines DIY
Delso: "La joguina del futur ha de deixar als nens ser nens"
Diset, el joc de reflotar empreses
Joguines 'made in' Catalunya
Avui et destaquem
El més llegit