"Tant de bo en el primer projecte no perdeu molts diners, però els perdeu"

La 6a Jornada d'Emprenedoria marca les pautes a seguir a partir de les experiències empresarials d'Antonio González Barros, Albert Castellón, Manel Sort, Javier Cuesta i José Luis Pulpón. VIAempresa ho relata minut a minut

13:54 - Fins aquí la primera part de la 6a Jornada d'Emprenedoria. Nina explica l'evolució del programa durant la tarda, quant els emprenedors podran fer networking a l'espai habilitat a l'auditori. Aquesta tarda la trobada segueix amb una sessió de networking i una presentació de projectes que busquen finançament.

13:47 -  La segona paraula del públic és la d'una participant que felicita a Manel Sort per cuidar els seus treballadors. "No és habitual en les empreses aquesta atenció a les persones", comenta. I el públic li dóna suport aplaudint. Pregunten, també, pel buit legal que poden partir les noves empreses tecnològiques, al que Sort respon que les mateixes companyies tenen la responsabilitat d'informar i conscienciar dels nous camps que s'obren en l'àmbit legal, i també formatiu pel que fa a futurs professionals.



13:45 -
És el moment del col·loqui. La primera pregunta és per l'Albert Castellón: "Què significa ser una empresa amb ideologia?".



13:18 -
Després de contar la seva implicació en el projecte Parlem -projecte que VIAempresa ha publicat recentment-, Castellón dóna pas a Manel Sort, el creador de videojocs tan reconeguts i populars com Candy-Crush.



13:03 -
És el torn de l'Albert Castellón, director general de Cerveses Moritz, SA. L'executiu conta com va ser el reinici de la marca, després de la desaparició en l'any 1978. "Moritz és una empresa fundada per un alsacià, en una època on el vi era el protagonista i la cervesa era un exotisme". 

12:37 - Javier Cuesta,
director de RSC i Relacions Institucionals de 3M Espanya, comença explicant la història de la seva empresa, fundada en 1902 i present en 40 països.



12:25
 - Pulpón segueix insistint en la importància de la innovació a Google. De fet, la defineix com a part de l'ADN de la multinacional. Sense ella, la companyia perd part de la seva essència.

12:15 - 
Arrenca el segon panell amb José Luís Pulpón, Sector Lead Director de Travel & Finance de Google. Explica que tots els treballadors de la companyia, siguin de l'àrea que siguin, assisteixen a un curs d'innovació on se'ls pregunta quina innovació idearien per millorar la vida dels altres si disposaren de recursos il·limitats.



12:00
- Segona part d'aquest matí d'emprenedoria amb representació per part de quatre grans empreses.



11:35 -
Últims consells de González Barros, plens de reflexions i cites. L'auditori aplaudeix la seva ponència amb entrega. Ara arriba la pausa cafè; i, després, les experiències de nous emprenedors.

11:20 -
En l'enumeració de les competències de l'emprenedor, González Barros destaca la generositat. "He vist que la gent generosa arriba més lluny, perquè aconsegueix que una gran quantitat de gent estigui disponible perquè aquesta gent sap que ell estarà disponible, perquè sempre ha estat molt generós amb tots". Sentit comú, absència de por al risc, optimisme, honradesa... Són altres dels valors de l'emprenedor. 


11:08 -
Torna a sortir a escena la necessitat de fracassar per tenir èxit i per aprendre, una màxima habitual al discurs dels emprenedors. "Tant de bo en el primer projecte no perdeu molts diners, però els perdeu. Realment això et vacuna, jo vaig estar dos anys treballant per retornar les motos aquàtiques que vaig comprar amb 20 anys perquè creia que seria un gran negoci". La narració de l'anècdota personal provoca la rialla entre el públic. 


11.00 -
"Si el món canvia en els 2 propers anys tal i com ho ha fet en els 4 últims...". González Barros deixa la reflexió sense acabar. El futur avança a una velocitat imparable, comenta, i assegura que cal adaptar-se al canvi. Per això, cita un proverbi japonès com a consell: "Visió sense acció és un somni. Acció sense visió és un malson". I recorda que el món, tot i que evolucioni, tindrà sempre la mateixa estructura que avui.

10:55 -
Analitzant la situació actual de l'e-commerce, el ponent alerta d'una situació: "Em dóna la sensació que el retail passarà de ser el que tènia la paella pel mànec a no tenir-la. Ara la tindrà el fabricant, productor o el consumidor". En aquest sentit, afirma que els sectors econòmics superaran la crisi però els distribuidors no tindran la clau, sinó que qui triomfarà serà el fabricant, "com el que produeix els espectaculars fuets de Vic". De nou, el públic en la butxaca. 

10:40 -
La importància d'Internet és evident en els nous projectes empresaris i l'empresari ho especifica: "Sigui el que sigui el món en el qual us moveu, sigui el que sigui el projecte que tireu, sempre tindrà un component d'Internet, estarà en un d'aquests sectors". Tanmateix, González Barros assegura que avui dia és clau diferenciar-se de la resta per aconseguir que el client visiti un comerç i no un altre. Una visió que s'ha de tenir present, sobretot, en Internet.



10:27 - Abans d'entrar en matèria, González Barros explica un dels projectes més recents de la seva companyia, Teaming, un sistema on particulars poden fer donacions econòmiques d'un euro. "A través del Sabadell l'euro arriba sencer als projectes solidaris i ja tenim 70.000 persones que han confiat en el projecte", expica amb il·lusió. Segons l'empresari, el sistema ja té activades un total de 3.152 causes diferents.

10:20 – Antonio González Barros,
d'Intercom, obre el seu parlament explicant que cada dia entra en la web lafrasedehoy per agafar inspiracions i fa un acudit amb Cristiano Ronaldo, guanyant-se ràpidament a l'auditori. Ell és l'encarregat d'explicar les 20 competències clau de l'empenedor.



10:05 -
El conseller d'Empresa i Ocupació, Felip Puig, tanca els parlaments d'inauguració. "Aquest és un país de clara vocació emprenedora, és un país que acostuma a pensar en petit", reconeix. En opinió de Puig, els indicadors "ens permeten ser moderadament optimistes, ja que Catalunya està liderant la recuperació del sud d'Europa".

10:00 -
El tinent d'alcalde i regidor d'Economia de Sant Cugat, Carles Brugarolas, expressa el desig del municipi amfitrió d'estar organitzat amb altres institucions perquè els emprenedors trobin el seu espai. "L'emprenedoria té molt més èxit quan va de la mà d'institucions", afirma. I un desig que llança al públic: "Empreneu, el país us necessita".

09:45 -
El director general corporatiu de la Fundació ESADE, Ramon Aspa, confia que la jornada sigui enriquidora per a tots.

09.30 -
El president de la Cambra de Comerç i Indústria de Terrassa, Marià Galí, llança un missatge en el discurs de benvinguda: "Els ecosistemes d'emprenedoria són llocs que s'han de cuidar i Sant Cugat n'és un d'ells".

09.15 - La cantant Nina presenta, un any més, la jornada. Enceta la trobada amb un auditori ple per escoltar les experiències d'emprenedors i empresaris catalans de referència.

09.00 - Obren les portes del Teatre-Auditori de Sant Cugat del Vallès, on té lloc la 6a Jornada d'Emprenedoria. L'etiqueta a Twitter és #jornadaemprenedoria.


Més de 600 inscrits per escoltar històries d'emprenedoria, propostes i reptes sota el lema Innova, Diferencia't i Emprèn. Des de l'Auditori de Sant Cugat del Vallès, VIAempresa et porta, minut a minut, la narració en directe de la 6a Jornada de l'Emprenedoria.

La trobada d'emprenedors de referència a Catalunya compta amb una participació de més de 2.800 persones en els darrers cinc anys, motiu pel qual les entitats organitzadores preveuen èxit similar. De fet, s'espera que aquesta edició de la Jornada d'Emprenedoria assoleixi una participació de 800 participants, la xifra mitjana assolida en les edicions anteriors.



La jornada acollirà una conferència a càrrec d'Antonio González-Barros, fundador del Grup Intercom, que centrarà la seva exposició en com fer front a un entorn complex i canviant i parlarà de les 20 competències clau de l'emprenedor. Per la seva part, un panell empresarial, que oferirà diverses experiències d'èxit en l'àmbit de la innovació, comptarà amb la participació d'empreses emblemàtiques com Google (José Luís Pulpón, Sector Lead Director de Travel & Finance), 3M España (Javier Cuesta, director de RSC i Relacions Institucionals), Cerveses Moritz (Albert Castellón, director general) i King candy crush (Manel Sort, Head of Studio).

A la tarda es desenvoluparan dues activitats relacionals simultànies, concretament l'espai de networking, que es desenvoluparà amb una dinàmica de treball que permet entrar en contacte amb altres emprenedors a través de la creació d'equips per la realització d'un repte, i la ronda de finançament, espai en el qual els emprenedors podran presentar els seus projectes al públic inversor en 2 minuts.

Avui et destaquem
El més llegit