El Tasty 'made in' Catalunya

La startup Keychn aprofita el 'boom' dels vídeos en temps real per oferir lliçons magistrals amb xefs per seguir-les al moment

Ismael Ordaz, cofundador i CEO de Keychn Ismael Ordaz, cofundador i CEO de Keychn

Ismael Ordaz és un foodie, un més de la gran quantitat d'aficionats a la cuina que han descobert la seva passió amb el boom dels últims temps. I no ha trobat millor manera per compartir-ho que crear la plataforma de vídeos en viu i en streaming Keychn per seguir els consells de cuiners i elaborar una recepta amb ells.

La particularitat d'aquesta aplicació mòbil és no només busca treure tot el suc gastronòmic possible al mercat, sinó també permetre als seus seguidors crear una comunitat. "Volem que els usuaris i participants es coneguin i creïn una petita societat dins de la pàgina web", comenta el CEO, qui afegeix que la seva proposta és una manera de pal·liar la falta de comunicació de vídeos com el ja conegut Tasty. I és que un usuari pot parlar amb total llibertat amb el xef, mostrar-li les seves inquietuds, plantejar-li preguntes o, senzillament, fer un amic.

Ordaz: "Volem que els usuaris i participants es coneguin i creïn una petita societat dins de la pàgina web"  

Aquest mexicà establert a Barcelona ha estudiat disseny. Es va ajuntar amb en Marc Serra, professional del sector dels negocis, i l'Alexandre Serra, enginyer industrial, per fundar la companyia el 2015. Després de dues versions beta de l'aplicació, acaben de treure al mercat la versió final de la plataforma que ha d'impulsar la que volen que sigui comunitat gastronòmica més gran de la xarxa.

800 classes per 30 euros a l'any

Keychn es pot descarregar de manera gratuïta, però cal pagar cadascuna de les lliçons magistrals que l'usuari vulgui seguir. També es pot optar per una subscripció mensual de 2,99 euros o bé una d'anual per 29,99 euros.

Actualment tenen prop de 15.000 usuaris registrats. El 65% són espanyols, país on s'ha llançat inicialment la plataforma, mentre que el 35% restant prové de diferents llocs. La Xina, apunta Ordaz, és un dels altres punts que més espectadors aporta: "És el mercat de vídeo live streaming més gran del món. Sempre que surt un producte nou, comença generant expectatives allà".

Les receptes les graven l'equip mateix, format per unes cinc persones, en anglès i espanyol, però es poden recuperar posteriorment ja editades i amb subtítols també en xinès. La idea és que la plataforma pugui oferir prop de 800 classes en viu a l'any.

Fins al moment han comptat amb 90.000 euros d'inversió de business angels i busquen captar 480.000 euros més per desenvolupar el producte. La premissa inicial és consolidar-lo al mercat espanyol, tot i que pensen ja en el Regne Unit i Alemanya com països potencials per a la internacionalització. "La cuina és una afició compartida a tot arreu i nosaltres hi volem afegir que es puguin aprendre receptes i coses d'altres cultures", comenta Ordaz.

Més informació
Menjar amb el mòbil
"No puc entendre que un restaurant no tingui Instagram"
Què menja Catalunya?
Avui et destaquem
El més llegit