Acciona i Ilsa s'alien per l'AVE privat

La filial d'Air Nostrum va obtenir el vistiplau de la CNMC per operar un servei internacional d'alta velocitat entre Madrid i Montpeller amb parada a Barcelona

L'AVE privat seria més barat i més ràpid | iStock
L'AVE privat seria més barat i més ràpid | iStock

Acciona ha comunicat a la Comissió Nacional dels Mercats i de la Competència (CNMC) el pacte amb Intermodalitat de Llevant (Ilsa), empresa filial de la valenciana Air Nostrum, per convertir-se en el primer operador ferroviari privat en competir amb Renfe en el servei d'AVE.

Més info: Un AVE per la porta del darrere

Segons consta en els registres de la CNMC, el grup va notificar a finals de desembre a Competència l'operació de concentració i l'òrgan té un mes per autoritzar-la o rebutjar-la. Air Nostrum ja havia obtingut llum verd de Competència al setembre per operar un nou servei internacional de transport de viatgers en tren d'alta velocitat entre Madrid i Montpeller, amb parada a Barcelona. Segons un informe de la CNMC, aquest tren d'Air Nostrum seria més barat i més ràpid -trigaria un 10% menys que opera Renfe-.

El servei ferroviari es podrà liberalitzar a Espanya quan es transposi a la legislació espanyola el quart paquet ferroviari de la Unió Europea, aprovat el desembre del 2016. Fins aleshores, però, la CNMC sí que permet que hi hagi línies internacionals operades per altres operadors que passin per Espanya si almenys el 20% de la distància total es recorre fora de l'Estat i si les companyies transporten almenys el 30% dels passatgers amb origen o destí internacional.

Més informació
L'AVE competirà amb empreses privades a partir de desembre del 2020
Renfe i Adif construiran un AVE privat entre Houston i Dallas
Renfe es passa a l'emprenedoria
Avui et destaquem
Comentaris