
05
de Setembre
de
2016 - 01:30
Telepizza ha registrat unes pèrdues de 19,3 milions d'euros durant el primer semestre d'aquest any, davant dels nombres vermells de 900.000 euros que es va anotar entre gener i juny de 2015, segons ha informat aquest dilluns la cadena de restauració.
La cadena de restauració, que ha retornat als parquets aquest 27 d'abril, ha situat les vendes en 252,3 milions d'euros, després de créixer un 5,2%, impulsades pel creixement de les vendes en franquícies ( 9,9%), mentre que el resultat brut d'explotació (Ebitda) subjacent va augmentar en un 14,7%, fins als 36 milions d'euros.
Els resultats del primer semestre inclouen 32,2 milions d'euros de costos no recurrents relacionats amb la recent sortida a borsa de la companyia, íntegrament finançats a través del capital obtingut en l'operació.
Aquests costos registrats estan relacionats amb serveis relacionats amb la tornada al parquet i plans d'incentius de la firma.
Entre gener i juny, la inversió va ser de 10 milions d'euros, estant aproximadament el 75% d'aquesta quantitat relacionada amb projectes d'expansió (tals com a obertura de tendes, remodelacions i inversió digital).
La companyia estima que el ritme d'inversions augmenti en el segon semestre, atès que s'acceleren els plans d'obertura de tendes i de remodelacions.
"Hem tingut un sòlid primer semestre de l'exercici, impulsat per les nostres operacions a Espanya i Internacional, registrant un creixement de vendes cadena a moneda constant superior al 6%, que s'ha traduït en un creixement de l'Ebitda subjacent proper al 15% per al període", ha subratllat el president i conseller delegat de Telepizza, Pablo Juantegui.
Per al conjunt de l'any, Telepizza espera obtenir un creixement total del 4% al 5% a Espanya, mitjançant una combinació de creixement de les vendes en superfície comparable (LFL) i creixement horitzontal.
En l'àmbit internacional, preveu un creixement proper als dos dígits en moneda constant, amb una contribució "significativa" de l'expansió horitzontal.
Així mateix, la cadena de restauració estima un creixement de Ebitda de doble dígit en 2016, però amb comparables interanuals "més exigents" en el segon semestre i un menor impacte positiu derivat dels preus de les matèries primeres per a la segona part de l'any.
Al final de l'exercici, la firma espera haver obert aproximadament 80 nous establiments nets en les seves geografies Core, al mateix temps que, a l'àrea de màster-franquícies, realitzarà previsiblement les seves primeres obertures a Aràbia Saudita i el Regne Unit.
"Malgrat els comparables més alts amb els quals ens enfrontem en el segon semestre, confiem en la nostra capacitat de seguir creixent de forma rendible en les geografies on ja tenim presència i estem entusiasmats per l'oportunitat de creixement que nostres noves regions amb màster-franquícies proporcionen al grup", ha ressaltat Juantegui.
La cadena de restauració, que ha retornat als parquets aquest 27 d'abril, ha situat les vendes en 252,3 milions d'euros, després de créixer un 5,2%, impulsades pel creixement de les vendes en franquícies ( 9,9%), mentre que el resultat brut d'explotació (Ebitda) subjacent va augmentar en un 14,7%, fins als 36 milions d'euros.
Els resultats del primer semestre inclouen 32,2 milions d'euros de costos no recurrents relacionats amb la recent sortida a borsa de la companyia, íntegrament finançats a través del capital obtingut en l'operació.
Aquests costos registrats estan relacionats amb serveis relacionats amb la tornada al parquet i plans d'incentius de la firma.
Entre gener i juny, la inversió va ser de 10 milions d'euros, estant aproximadament el 75% d'aquesta quantitat relacionada amb projectes d'expansió (tals com a obertura de tendes, remodelacions i inversió digital).
La companyia estima que el ritme d'inversions augmenti en el segon semestre, atès que s'acceleren els plans d'obertura de tendes i de remodelacions.
"Hem tingut un sòlid primer semestre de l'exercici, impulsat per les nostres operacions a Espanya i Internacional, registrant un creixement de vendes cadena a moneda constant superior al 6%, que s'ha traduït en un creixement de l'Ebitda subjacent proper al 15% per al període", ha subratllat el president i conseller delegat de Telepizza, Pablo Juantegui.
Per al conjunt de l'any, Telepizza espera obtenir un creixement total del 4% al 5% a Espanya, mitjançant una combinació de creixement de les vendes en superfície comparable (LFL) i creixement horitzontal.
En l'àmbit internacional, preveu un creixement proper als dos dígits en moneda constant, amb una contribució "significativa" de l'expansió horitzontal.
Així mateix, la cadena de restauració estima un creixement de Ebitda de doble dígit en 2016, però amb comparables interanuals "més exigents" en el segon semestre i un menor impacte positiu derivat dels preus de les matèries primeres per a la segona part de l'any.
Al final de l'exercici, la firma espera haver obert aproximadament 80 nous establiments nets en les seves geografies Core, al mateix temps que, a l'àrea de màster-franquícies, realitzarà previsiblement les seves primeres obertures a Aràbia Saudita i el Regne Unit.
"Malgrat els comparables més alts amb els quals ens enfrontem en el segon semestre, confiem en la nostra capacitat de seguir creixent de forma rendible en les geografies on ja tenim presència i estem entusiasmats per l'oportunitat de creixement que nostres noves regions amb màster-franquícies proporcionen al grup", ha ressaltat Juantegui.