El millor de la televisió són els anuncis

Els proposo un exercici. Tanqui els ulls i pensi en l'últim anunci que recordi d'una companyia d'assegurances. Feu el mateix exercici amb una companyia energètica. I amb un banc.

En cas que hagi recordat algun d'ells, la pregunta és: Són suficientment convincents perquè vostè sigui client d'alguna de les tres empreses? La publicitat serveix per vendre i si la publicitat no ven, és que no funciona.

Companyies elèctriques, bancs i asseguradores són tres dels sectors que més inverteixen en publicitat i no obstant això, l'índex de record, impacte, però sobretot, efectivitat de la seva publicitat és molt baix.

No són sectors que la gent els hi tingui massa carinyo. O més bé cap. Fa anys, en aquest país es deia que el millor de la televisió eren els anuncis. I a hores d'ara, no estic convençut que puguem dir el mateix.

I quin és el motiu? Manca de creativitat? Ho dubto, en aquest país hi ha brillants creatius en agències i fora d'elles. Falta d'inversió? Tampoc crec que aquest sigui el motiu. El que penso és que a aquests sectors se li ha acabat el discurs diferencial. Els seus productes i serveis són pràcticament iguals i la publicitat, massa ancorada en codis tradicionals, ja no sorprèn i ja no ven.

La solució? Sens dubte implica trobar els valors més emocionals, molt més propers a la ciutadania. Molt més reputacionals. Però res de ximpleries, parlo de compromís, de la responsabilitat de les empreses amb els ciutadans. Explicar d'una forma transparent com s'inverteixen els beneficis que apareixen diàriament als diaris, com estan ajudant que la vida de les persones sigui millor.

Les empreses d'aquests tres sectors inverteixen tones d'euros en màrqueting social. Vostè ho sabia? Segurament si ho sabés, els veuria amb uns altres ulls.
Avui et destaquem
El més llegit