Les 5 qualitats del treballador ideal

El millor que poden fer les empreses és invertir en la seva gent. Per tant, en les persones que les formen (per desgràcia encara queden empresaris que pensen que el compte de personal és una despesa). Cada vegada més hem de tenir clar que les millors empreses estan formades per les millors persones, tant en el vessant personal i emocional, com sobretot en el professional. Tot i això, identificar les principals qualitats dels nostres treballadors no és una tasca fàcil. A continuació n'enumero cinc que he considerat com a bàsiques i fonamentals:

1. Intel·ligència i empenta
Les últimes tendències en psicologia professional recomanen contractar professionals amb coeficients d'intel·ligència emocional elevada. Ara bé, la intel·ligència intel·lectual no la podem deixar de banda. Disposar de professionals amb un elevat coeficient intel·lectual permet a les persones aprendre fàcilment una tasca i millorar-la, més fins i tot que altres professionals que disposen d'una elevada experiència i que porten anys desenvolupant la mateixa tasca.

Contractar gent jove ens permetrà gaudir de l'empenta que els caracteritza i sovint amb una velocitat d'aprenentatge molt superior. Això pot compensar sobradament les tradicionals exigències de les empreses de contractar personal amb experiència.

2. Compromís i sentiment de pertinença
El cada vegada mes anomenat self empowerment. És vital disposar de persones amb un fort compromís cap a l'empresa, cal estar enfocat als objectius de la mateixa i involucrar-s'hi en la millora contínua. L'orgull, el sentiment de pertinença a l'equip i el compromís són valors que ajuden a l'èxit del professional i al de la pròpia empresa.

3. Ètica de treball
Els resultats de l'empresa neixen a partir del treball dur de les persones, però també de la seva capacitat d'adaptació als equips i del treball conjunt. El treballador valuós no és aquell que està disposat a treballar dur i dedicar jornades interminables a l'empresa, sinó aquell que busca formes de contribuir a l'empresa i a millorar-ne els processos.

Aquest, de tenir una història laboral que demostri una disposició a contribuir, a liderar, a aportar noves idees i a sentir-se orgullós dels seus propis mèrits. Recíprocament l'empresa ha d'estar disposada a reconèixer i assumir els mèrits dels seus equips i treballadors.

4. Integritat
Aquest és un valor difícil de detectar, i per tant és bàsic que l'entrevista laboral es faci en pro d'avaluar-ne la honradesa i/o la integritat del candidat. Es busca que el discurs de la persona estigui en línia als seus actes. Un comportament transparent i honrat formen la integritat de l'individu.

5. Treball en equip
Sense cap dubte aquest ha de ser un valor indispensable, cada vegada més a l'alça. És tan àmplia la diversitat d'activitats i feines a desenvolupar dins de l'empresa que es requereix realitzar-les en equip, fet que genera la importància d'aquest valor.

L'objectiu és disposar de gent que sàpiga deixar el seu ego a un costat i posar els interessos de l'empresa i de l'equip per davant dels seus. En definitiva, que sempre estigui disposada a compartir la informació i a ajudar la resta de membres de l'equip.

Avui et destaquem
El més llegit