'Software': pagar pel servei, no pel producte

Quin gran nombre de recursos aparentment gratuïts al nostre abast! La xarxa ens proveeix d'eines i serveis a un cost molt baix, o sota pagament segons l'ús que en fem. S'ha acabat la compra d'un programari (software) per instal·lar-lo a l'ordinador, pagant pel producte com a consumidor o deixant-nos una fortuna en llicencies si l'implantem a l'empresa.

Per una micropime o un autònom pagar per un paquet de software és un obstacle. Un ERP (Enterprise resource planning) és una inversió important, però per un professional sense treballadors al seu càrrec pot no ser la millor solució. No seria millor recorre a un servei online per generar factures i pressupostos pagant una quota mensual podent deixant-lo d'utilitzar quan convingués sense perdre l'accés a les dades ja introduïdes... Pagar pel servei, no pel producte.

La filosofia SAAS (Software as a service) ja fa temps que és una realitat, t'obre un ventall de possibilitats fins ara inexistents. Compartint l'integritat de la teva informació i activitat amb el proveïdor del servei, t'alliberes de despeses i responsabilitats, ara innecessàries. No cal mantenir una infraestructura de maquinari, no fa falta preocupar-se de tasques de manteniment en forma de còpies de seguretat, tot queda darrera de la interfície d'usuari i del contracte del servei.

L'usuari només focalitzarà en treure partit als recursos contractats, deixant a banda tot el que l'envolta. Més enllà del preu, les condicions del servei, la rescissió del mateix o la disponibilitat de les dades són temes cabdals abans de contractar. Si els enrevessats contractes d'accés i ús d'una xarxa social són més incomprensibles que els usats en la contractació d'un derivat financer, pren una especial rellevància la figura del consultor tecnològic.

La informació és una de les bases de la nostra empresa, exposar-les equival a arriscar la integritat del negoci. Més enllà de guiar-nos a localitzar el servei més convenient per a les nostres necessitats, ha de prestar-nos assistència a l'hora de valorar el contracte i de resoldre dubtes sobre els nostres drets i deures en cas de contratemps. No podem permetre'ns el luxe de firmar allò que no coneixem.

Un exemple de com el nou entorn genera noves oportunitats, en forma de serveis i rols professionals.

Avui et destaquem
El més llegit