Els Veets, un anunci no oficial

No ho he parlat amb el director ni amb l’editor del VIA Empresa però ben aviat el digital que esteu llegint tindrà un sistema de missatges efímers de vídeo, els Veets. Els Veets seran com una mena dels Fleets de Twitter, que són una mena d’Stories d’Instagram que són una mena d’Stories d’Snapchat. Si VIA Empresa vol arribar a ser la plataforma de referència per a l’empresariat del país, li calen els Veets. Al cap i a la fi, aquest camí ja l’han seguit altres plataformes com Linkedin, amb els seus Linkedin Stories, o Spotify amb stories a les llistes de reproducció (actualment en proves). Cap mitjà sense les seves stories.

Als Veets hi podreu penjar fotos, textos i vídeos curts de les reaccions en directe mentre llegiu els articles de VIA Empresa, recomanacions per a propers temes, la vostra darrera aventura empresarial o promocionar els vostres serveis. Tot amb la seguretat de que els vostres Veets tindran un lloc prominent a la part superior del VIA Empresa on, la resta de lectors i els que fem VIA Empresa, podrem reaccionar amb tot tipus d’emoticones i stickers als vostres comentaris en vídeo.

No hem arribat a la conclusió de que hem de tenir Veets a cap consell de redacció ni a cap reunió amb l’equip, ni tan sols a cap xerrada a la màquina de cafè. És la tendència i sense Veets no podem passar. Tenir missatges curts efímers de vídeo és signe de que entens la teva audiència, que ets customer-centric, que saps el que els cal als teus usuaris. Potser també saps que Instagram guanya una milionada amb els seus Stories, però això aquí no ens interessa; el que ens mou és servir els nostres lectors. En un panorama mediàtic cada cop més complexe sabem que els nostres lectors pateixen dos dèficits fonamentals: temps i privadesa. Els Veets són la solució; no duraran més de 20 segons i desapareixeran al cap de 24 hores. Us permetran, per tant, ser tan directes com vulgueu sense que us ho puguin retreure el dia que us donin algun càrrec públic.

La gràcia és que tot i ser una còpia (homenatge) a les històries curtes d’Snapchat, no li haurem de pagar cap royalty. Quan Snapchat les va treure li va ser impossible patentar el concepte d’Story perquè la idea de les històries curtes no és patentable. Sí que ho és en canvi, la implementació de les històries curtes, el mecanisme, les característiques i els detalls de la interfície. És per això que no creiem que VIA Empresa sigui el darrer mitjà en incorporar missatges efímers curts. Ben aviat en trobareu a d’altres digitals o en aplicacions tan populars com Excel, Word i l’Autocad.

Si VIA Empresa ja hagués tingut els Veets avui hauríem pogut veure la cara del director i de l’editor en veure aquest anunci no oficial.

Més informació
El “Who is you” com a símptoma
Democràcia, ciència i transmèmia
Avui et destaquem
El més llegit