Les empreses líders en xarxes socials

Les interaccions a Instagram creixen fins a un 173% amb els 'influencers' com a grans ambaixadors de les marques

Facebook, Twitter, Blogger, LinkedIn... Facebook, Twitter, Blogger, LinkedIn...

"Ara la plaça del poble és internet, el crucifix i la foguera són Twitter", assegura la fundadora de Coaching & Media, María Fernández, en una entrevista de VIA Empresa. Però, quines són les empreses que millor dominen el foc? El Panel Icarus de Gran Consum realitzat per Epsilon Technologies ha fet un rànquing per donar a conèixer els líders en xarxes socials en el conjunt d'Espanya durant el segon trimestre de 2018.

Més info: Fernández: "Busquem motivació quan en realitat necessitem compromís"

Per aquest ordre, L'Oréal, Ybarra i Mahou encapçalen el rànquing amb més presència a la foguera de Facebook, Twitter, Youtube i Instagram. Per primera vegada, també es té en compte les interaccions que generen els hashtags a aquesta última xarxa en canals externs com poden ser prescriptors, influencers o celebrities.

Instagram no té límits

Cada vegada més, els influencers es converteixen en ambaixadors de les marques. El hashtag #embajadoraloreal va obtenir més d'1,3 milions d'interaccions, però la llista és pràcticament inacabable amb #PelazoFructis, #SonrisaOrbitWhite o els patrocinis de futbol de Mahou... 

En tot el mercat de gran consum, les interaccions de perfils propis de les marques arriben als 7 milions mentre que a Instagram la xifra s'enfila per sobre dels 9 milions en canals externs alhora que hi ha pràcticament 60 milions de fans totals. Cap altra xarxa social creix en el gran consum com Instagram, fins a un 173% més d'interaccions que el mateix període de l'any anterior. Mentrestant Facebook cotitza a la baixa amb un 48% menys. 

 

Al trident inicial el segueixen empreses com Fini, Garnier, Estrella Damm i Gallina Blanca. Fanta, La Masía i Cruzcampo completen el Top 10. I per si alguna empresa vol entrar al rànquing, des d'Epsilon Techonologies recomanen "combinar el contingut tàctic (sortejos i concursos) amb contingut de valor (receptes o tutorials)".

"Combinar el contingut tàctic (sortejos i concursos) amb contingut de valor (receptes o tutorials)"

Per despertar "el desig dels consumidors" també és important potenciar les publicacions de consum i estil de vida. En poques paraules, fer de les xarxes socials tota una experiència si és que no ho és ja... Tal com escriu Fernández al seu nou llibre El pequeño libro que hará grande tu vida: "Keep calm and be tolerant in Social Media".

Més informació
Si els clients són a les xarxes socials, l’empresa també
Borsa i xarxes socials: la nova fórmula del 'trading'
Líders en addicció a les xarxes socials
Com tenir la vida que vols
Avui et destaquem
El més llegit