Les startups que lideraran Llatinoamèrica el 2019

Wayra, l'acceleradora de Telefónica, impulsa diferents projectes en mercats emergents del continent

Les startups també floreixen a Llatinoamèrica | iStock Les startups també floreixen a Llatinoamèrica | iStock

El que ara coneixem com Llatinoamèrica era considerada el nou món. I potser actualment aquesta terra també pot ser el nou Potosí de les startups. Les empreses emergents al continent són moltes i alcen la seva veu, si bé a Europa no les coneixem gaire. Per això presentem el llistat de les set startups que lideraran Llatinoamèrica durant el 2019 d'acord amb les inversions que hi ha darrere segons el creador de MyInternationalPassaportJavier Eduardo.

  • InstaCarro, de Brasil. Fundada el 2015 i amb més de 200 treballadors, va aixecar quasi 19 milions d'euros dels inversors en la seva primera ronda de finançament institucional. Aquesta startup liderada per Diego Fischer permet vendre un vehicle en menys de dues hores, ja sigui nou o seminou en un mercat que mou més de 42.000 milions d'euros. 
     
  • Reservaturno, d'Argentina. Fundada el 2014 amb més de 42.700 euros, es pot reservar qualsevol cosa de perruqueria, estètica o massatges en només tres passos. No els hi va fer falta ni un any per aconseguir 50 locals afiliats i més de 1.500 visites diàries. Acceleradores i altres multinacionals com Facebook o NXTP ja hi han invertit al voltant de 85.000 euros. El mercat és gran i és que només a Argentina hi ha 35.000 perruqueries que representen més de 100.000 llocs de treball. 
     
  • Crehana, de Perú. És una plataforma d'aprenentatge online dirigida per Diego Olcese que permet als usuaris inscriures a més de 500 cursos de 15 categories diferents. Hi ha classes gratuïtes, però la majoria costen al voltant de 17 euros. 
     
  • Rappi, de Colòmbia. Fundada el 2015 i ja amb més de 128 milions d'euros, la startup reparteix producte del mercat o restaurants així com medicaments a més de 10.000 domicilis al llarg de 2017. En només cinc mesos ja van arribar a les 400.000 mil ordres i ara tenen més de 5000 descàrregues al dia. 
     
  • Firstjob, de Xile. A cavall entre la universitat i l'empresa es troba aquesta plataforma fundada el 2012 per Mario Mora que ha estat fortament impulsada per Wayra Xile i que compta amb inversions de més de 171.000 euros. L'any passat va generar més de 175.000 vendes i actualment, té una base de 40.000 usuaris. 
     
  • CityWallet, de Veneçuela. Aquest és el seu lema: "Paga l'estacionament sense efectiu". Tot, mitjançant una calcomania i ja té més de 4.000 usuaris registrats alhora que les seves transaccions es mouen entre un i tres euros. Des de 2012, Wayra ha rebut més de 1.900 idees de negoci i ha incubat més de 29 projectes només a Veneçuela. 
     
  • Fitpal, de Colòmbia. Javier Eduardo el defineix com "El Netflix dels gimnasos" i és que aquesta startup permet als usuaris pagar una quota de 47 euros al mes i entrar a 150 gimnasos diferents. El concepte és fitness a la carta i ja ha seduït a 12.000 subscriptors alhora que s'espera un creixement del 30% mensual.

 

 
Les set startups que triomfaran a Llationamèrica

 

Sonen set startups per liderar Llatinoamèrica en menys d'un any. Ho aconseguiran? Segons Eduardo, les claus són "capacitat d'execució de l'equip, fusta emprenedora, mida del mercat tant a present com a futur i tracció comercial". Un cop més, que els vents bufin a favor entre el Pacífic i l'Atlàntic. 

Més informació
Carlos Grau: “L’any clau del 5G és el 2020”
L’Smart City s’estrena al Brasil
Telefónica escull València pel seu centre de ciberseguretat
Avui et destaquem
El més llegit