L'empresa empordanesa Gelati Dino preveu créixer un 15% el 2018

L'expansió en la restauració i als supermercats són un factor clau per aconseguir augmentar la xifra de negoci

El director de Gelati Dino, Valter Rosso, en la fàbrica d'Empuriabrava | Aleix Escura El director de Gelati Dino, Valter Rosso, en la fàbrica d'Empuriabrava | Aleix Escura

La marca gironina Gelati Dino preveu créixer un 15% en facturació aquest 2018 gràcies a la venda en grans superfícies i a l'impuls que li ha de donar la nova submarca Dino Gourmet, pensada per al món de la restauració. L'empresa vol "ajudar els restaurants a tenir una gamma de gelats potent a l'alçada dels altres plats", ha explicat el propietari de la gelateria, Stefano Rosso, sobre l'estratègia. Segons Rosso un 60% de la pujada correspon a "les noves botigues" que van obrir el 2017 i el 40% restant prové de la nova gamma de gelats per als professionals.

Rosso ha assegurat que la facturació de l'empresa "en gran volum ve de les gelateries" que hi ha repartides pel litoral gironí, l'àrea metropolitana de Barcelona i altres punts de l'estat espanyol i d'Europa. La voluntat, però, és contrarestar aquesta importància que tenen les gelateries i que "la línia gourmet agafi importància" per equilibrar els ingressos en punts de venda i els gelats de restauració. Al 2017, l'empresa ja va facturar 8,5 milions d'euros, que representa un augment del 7% respecte l'any anterior. 

Cafè, gelat i un moment de pausa

Durant el 2018 preveuen obrir dues noves botigues. Una serà al Port Olímpic de Barcelona i l'altra a l'Avinguda de Felip II de Madrid. Aquests dos establiments se sumaran a la quarantena de locals que ja hi ha en actiu. A més, tot i tenir botigues a França, Bèlgica i el Marroc, Rosso ha afirmat que actualment la seva prioritat és el mercat català i espanyol en primera instància, tot i que no tanquen cap porta.

Aquesta explicació es deu al fet que la gelateria gironina ha modificat el model de franquícia amb la voluntat de presentar "una experiència" per al consumidor en el punt de venda i aconseguir que els clients passin "un parell d'hores amb un cafè o un gelat" en el mateix local. Per això ara se centren en consolidar aquest nou model a partir de l'obertura d'entre dues i tres botigues a l'any.

Actualment l'empresa compta amb 207 treballadors. La majoria d'ells (179) són dependents de les botigues que té Dino i la resta (un total de 28) són operaris de la fàbrica d'Empuriabrava (Alt Empordà), on Gelati Dino produeix 450.000 litres de gelat a l'any. Aquest nivell de producció comporta que la factoria elabori 10 racions de gelat per minut. L'actual factoria té la capacitat de triplicar la producció actual.

Gelati Dino va néixer el 1978 quan Dino Pavese va obrir una gelateria a Empuriabrava, on encara manté la seva seu. Poc a poc el nombre de botigues va anar creixent fins a convertir-se en la indústria de gelat artesanal més important del país. A més, la família ha anat agafant el relleu del negoci, que ara regenten el gendre i el net de Dino Pavese, Valter Rosso i Stefano Rosso.

Més informació
Els gelats, l'ànima i els premiats de la Cecot
Coffee-Center, el cafè responsable de Girona
Girona remarca la necessitat de legalitzar els pisos turístics
Avui et destaquem
El més llegit