Bertín Osborne, una marca pota negra

Amant del bon menjar, l'estrella televisiva posa la seva imatge al servei de productes alimentaris

Com una onada, Bertín Osborne marxa i torna a les nostres vides. Armat amb els seus ulls blaus, el cantant va conquerir els espectadors dels '80 amb balades romàntiques de manual. Però la seva figura no hauria arribat a les quotes de popularitat actuals només amb la música. Osborne s'ha fet un nom a la televisió presentant programes d'èxit massiu com Contacto con taco (Tele5) o Lluvia de Estrellas (Antena 3). Apartat durant uns anys de la primera plana nacional per dedicar-se a les televisions autonòmiques i al suport de les famílies amb fills amb lesions cerebrals, el 2014 el cantant va tornar com un tsunami a la televisió.

A En tu casa o en la mía (TVE) veiem la versió més distesa d'Osborne, capaç de portar a la comoditat més absurda a personatges tan dispars com Los Morancos i Mariano Rajoy. D'estrella preferida per les tietes a ídol postmodern gràcies a un programa amb audiències sempre per sobre del 20%. Però Bertín Osborne no seria un personatge Casual Friday sense la seva vessant empresarial.

No ens costaria gens imaginar-nos el nostre home assegut a la taula, gaudint del millor vi, compartint una gran taula de formatges amb la resta de comensals i assaborint els talls de pernil a mesura que el tallador els deixa caure del seu ganivet. El nostre home s'ha guanyat la fama de bon vivant i ha portat el seu gust pel bon menjar a l'àmbit empresarial amb diverses companyies. El primer pas el va fer amb el vi, a través de la societat Bodegas Conde de Donadio de Casasola, amb la qual produïa un Rioja que no ha tingut l'èxit esperat. Amb unes pèrdues al voltant dels 50.000 euros el 2014, l'empresa està aturada, a l'espera de trobar comprador.

Millor li van les coses amb Bertín Osborne Alimentación i Bertín Osborne Selección, les dues empreses dedicades a la venda de productes a l'engròs. A través d'aquestes dues marques, el cantant ofereix al mercat vins, formatges, conserves, patés, patates, ibèrics i caldos de qualitat, però amb preus competitius. Osborne assegura estar al darrere de tot el procés de producció dels seus aliments i, com si d'un segell de qualitat es tractés, imprimeix la seva cara als productes que tenen el seu vistiplau. Dues marques dominades per la presència de l'estrella televisiva que sumen una facturació superior als 6 milions d'euros.



Conclusió: en el cas de Bertín Osborne, el que funciona és el personalisme. La seva figura genera confiança en un consumidor acostumat a veure'l per televisió i que el visualitza com un personatge amant del bon menjar i el bon beure. "Si m'ho ven en Bertín és que deu ser bo". Com si del seu programa es tractés, a través dels seus productes alimentaris aquest empresari ens fa sentir com a convidats a casa seva, compartint taula i confidències amb ell.
Avui et destaquem
El més llegit