Costa defensa que hem de ser capaços d’ensenyar també el que aprenem diàriament

Afterwork

Emprendre amb la teva marca personal

La jove emprenedora Núria Costa, de només 21 anys, aprofundeix en les claus per donar a conèixer què fas i com ho fas a través de l'emprenedoria i la gestió d'una bona imatge pública

Autoconeixement, emprenedoria i marca personal, són els tres eixos del llibre Emprender tu marca personal (Profit Editorial) de Núria Costa. Amb només 21 anys, ha construït un blog que podria ser vist com un manual pràctic per crear una marca d'un mateix o per créixer a escala professional i assolir l'èxit.

Tots aquests consells i lliçons són els que queden recollits al llibre, el qual, com afirma l'emprenedor Pau Garcia-Milà al pròleg, no segueix cap ordre cronològic, ni per temàtica, ni per cap altra organització habitual; sinó que va de la "immaduresa a la immaduresa en un terreny tan elàstic com ho és el de la marca personal".

Destaquem alguns dels consells i anècdotes transversals que revela al lector en les poc més de 150 pàgines del seu primer llibre.

Les tres puntes del triangle
Com ja hem dit, autoconeixement, emprenedoria i marca personal són les tres parts que fonamenten l'obra. La marca personal resumeix el que ens fa únics, mostra quin és el nostre valor afegit i és la carta de presentació a la resta del món. Però per crear una bona marca, primer cal saber qui som i què volem aconseguir. Per això l'autoconeixement podria considerar-se el primer de la llista, el motor que ho acciona tot. Després de la marca personal, ve l'emprenedoria, que és al final un dels objectius que un es pot proposar a la vida professional. Serà un mirall d'allò que som, del que fem ve i del que volem fer, és a dir, una mena de resum de la feina feta en el primer i segon eix.

 


 

Encara que calgui treballar cada pilar per separat, és el conjunt d'aquest triangle el que dóna equilibri a la persona, tant a escala personal com professional.

Aprendre, ensenyar i tornar a aprendre
Una altra de les lliçons bàsiques que presenta el llibre en el seu conjunt, és que fracassar mai no significa el final. Fracassar és sinònim d'equivocar-se, aixecar-se i tornar a començar, de buscar noves oportunitats.

 


 

En aquest sentit, Costa defensa diverses vegades que cal estar disposat a aprendre de cadascuna de les experiències i persones que es creuen a la vida. De la mateixa que un ha de xuclar i aprofitar els consells del seu entorn, hem de ser capaços d'ensenyar també el que aprenem diàriament.

Es tracta d'un cicle que mai acaba, de retroalimentar-se del context i de no negar-se mai a seguir aprenent i cometre errors, com tampoc d'arriscar per trobar el camí adequat.

Pensar en el nom
Una de les anècdotes que explica l'autor té a veure amb el seu nom. Núria Costa és el real, però Nur Costa és el nom que usa a les xarxes. Vindria a ser com el nom fiscal i el nom comercial.

El fet d'escollir aquesta estratègia sorgeix de l'experiència personal. "A qui no li han escrit malament el nom a Starbucks?", pregunta l'autor a les pàgines dels llibres, i és que ella ha arribat a veure "Nadia", "Claudia", "Noria" i, fins i tot, "Carla". Aquest és un símptoma de que el nom no funciona, no és fàcil d'entendre ni de retenir, pel que va optar per escurçar-lo i trobar una fórmula més adient: "Nur".

Aquesta és la mateixa estratègia que haurien d'emplear algunes empreses, o emprenedors que estiguin començant, perquè una marca és crear des del minut 1 i amb el mateix nom.

 

Autor: Núria Costa
Editorial: Profit Editorial
Any de publicació: 2015
Tema: Màrqueting

Més informació