El futbolista asturià Juan Mata no només es dedica a marcar gols amb el Manchester United

Afterwork

Juan Mata, una jugada impossible al sector de les apps

El davanter del Manchester United va iniciar-se en les inversions tecnològiques amb la promoció d’un agregador que va caure davant la omnipresència de Flipboard al mercat

El futbolista és un espècimen amb un perfil estereotipat. Desconnectat de la societat, amb poques inquietuds i amb una actitud infantil. Però en tota norma hi ha una excepció. En el món del futbol, aquesta gota en el desert es diu Juan Mata. Un esportista que col·lecciona titulars tant pels seus gols com per la seva activitat fora dels terrenys de joc. A diferència de la majoria de jugadors, dels que es desconeixen detalls personals més enllà de la seva habilitat amb la pilota, de Mata sabem que és titulat en INEF i Màrqueting, amant del turisme de motxilla, lector apassionat de Haruki Murakami i escriptor, de moment, en l’àmbit privat.

Però a banda de totes les seves aficions personals, Juan Mata és empresari del sector de la tecnologia. Tot i així, fins ara la seva primera inversió ha sortit fregant el pal. Com tantes altres celebrities, el futbolista va veure en l’auge de les xarxes socials i les aplicacions una oportunitat per destinar els seus estalvis i generar una font d’ingressos allunyada de la gespa. L’any 2012, Mata va trobar el seu producte en la recent creada Perso.na.

Mata és titulat en INEF i Màrqueting, amant del turisme de motxilla i lector apassionat de Haruki Murakami

Perso.na era una start-up que seguia el model de negoci de Flipboard. És a dir, un agregador de notícies que reunia les publicacions de Facebook, Instagram, Youtube, Tumblr i Vimeo per crear un mitjà de comunicació personalitzat, on l’usuari trobava els continguts del seu interès sense haver d’obrir cap més aplicació.

El negoci, però, no va sortir com esperaven els seus fundadors. En el procés de difusió del projecte els impulsors van voler diferenciar la seva proposta de la de Flipboard, posant l’accent en el disseny i en el trasllat de l’experiència de les revistes físiques als suports digitals. Però ni aquesta diferenciació ni el model de negoci van convèncer els usuaris. Perso.na proposava un funcionament similar al d’Spotify, amb una versió gratuïta de l’app molt limitada i amb publicitat; i una versió premium amb accés il·limitat a tots els continguts i amb publicacions exclusives pels pagadors.

L’any 2012, Mata va trobar el seu producte en la recent creada Perso.na

Cap dels canvis de rumb que va prendre el projecte va acabar de convèncer els usuaris, que van preferir la senzillesa, l’accés gratuït a tot tipus de continguts i l’omnipresència de Flipboard. La millor mostra del “fracàs” de Perso.na és que, només cinc anys després de la seva fundació, ha desaparegut tot rastre de la seva activitat a la xarxa.

De fet, resulta difícil parlar de fracàs quan la competència és Flipboard. Alternatives més populars i aplaudides per usuaris i experts, com Zite, també han caigut davant la fortalesa de l’agregador. No importa que l’experiència de l’usuari sigui millor, ni que el disseny resulti més atractiu. A dia d’avui, l’app sembla no tenir rival en el seu camp.

Les inversions tecnològiques s’han convertit en una aposta recurrent per part dels esportistes. Amb Perso.na, Mata ha caigut al costat dels que han invertit en jugades perdedores, però per personalitat i inquietuds, tot fa pensar que aquest no serà l’últim intent del davanter de marcar un gol al camp de les apps. 

Les inversions tecnològiques s’han convertit en una aposta recurrent per part dels esportistes