"La marca sóc jo"
En un mercat laboral volàtil, experts com Jürgen Salenbacher estudien com explotar la marca pròpia
"Cal saber molt bé quina és la nostra motivació", adverteix a professionals i emprenedors. En opinió de Salenbacher, tota persona ha de saber "què el fa llevar-se al matí i el fa dormir a la nit". Aquestes prioritats que persegueix cada persona han de ser constants i requereixen "resistència física i mental". Tant constants, que cada repte que es marca un professional respon a cicles d'uns set anys, assegura.
"Explicar-se en tres o cinc minuts". A l'hora de vendre's com a professional cal saber explicar les virtuts, aptituds i experiències en pocs minuts. És el que necessita un inversor, un directiu o un company per dir sí o no. Aquest currículum en veu alta ha de deixar clar, segons l'expert instal·lat a Barcelona, "el millor projecte de la teva vida, què és el que fas molt bé, per què val la pena pagar-te i tenir-te en l'equip".
"Cal explicar una bona història", explica sobre la presència a les xarxes socials. "Avui dia veiem tants perfils en línia, hi ha tants experts en tot, que cal mostrar quelcom que no es pugui aprendre en un màster ni en un sol any". Per tant, s'ha de ser curiós amb les paraules i el to emprats: "No s'hi val cap falta d'ortografia ni cap foto discordant", subratlla Salenbacher, que fa classes a l'Escola Superior de Disseny IED de Barcelona.
"Fer el que dius que faràs". Pel branding d'un mateix, aquesta premissa és el nivell avançat. Cal complir amb allò que es promet als altres, ser sempre puntual, concretar plans en el moment, entregar les coses quan toca... "i cal aplicar-ho a qualsevol detall, en un correu electrònic o en un whatsapp!", recomana.