L'actor Leonardo Dicaprio

Afterwork

DiCaprio combat el canvi climàtic amb hamburgueses 'veggie'

L’actor guanyador d'un Òscar acaba d’anunciar la seva entrada com a inversor en la fàbrica d’aliments d’origen vegetal Beyond Meat

“Canviar la proteïna d’origen animal per la d’origen vegetal és una de les mesures més poderoses que algú pot prendre per reduir el seu impacte en el clima”. Així anunciava l’actor Leonardo DiCaprio al seu Instagram la seva unió amb la marca d’hamburgueses vegetarianes Beyond Meat. Una startup que en els darrers quatre anys ha portat la seva “carn” feta a base de pèsols, extracte de llevat i oli de coco a gairebé tots els supermercats dels Estats Units.

Que DiCaprio s’avingui a col·laborar amb iniciatives sostenibles no és cap novetat. De fet, la cura del medi ambient és la raó vital de la seva fundació, creada el 1998, i que el passat mes de setembre va donar més de 20 milions a un centenar d’organitzacions mediambientals. El que sí que sembla que és una nova tendència és fer dels hàbits alimentaris un punt estratègic en la lluita contra el canvi climàtic. En els darrers mesos, l’actor també ha invertit en les empreses de menjar sostenible LoveTheWild, dedicada al marisc, i Hippeas, que comercialitza aperitius vegetals.

 

 

“Aquests productes d’origen vegetal tenen un impacte ambiental molt menor en comparació a la producció de carn real, ja que no requereix ni gestió d’animals ni explotació de terres i aigua”, argumentava DiCaprio en la nota de premsa en què anunciava la seva inversió. Les dades li donen la raó: la ramaderia suposa un 18% de les emissions dels gasos d’efecte hivernacle.

Potser per aquesta experiència demostrable en projectes per la sostenibilitat, el CEO de Beyond Meat considera a DiCaprio “molt més que un simple fitxatge estrella”. En declaracions a la revista Fortune, Ethan Brown assegurava que “el compromís de Leo amb la lluita contra el canvi climàtic és indubtable i la seva ajuda resulta bàsica perquè puguem continuar creixent”.

De fet, l’empresari ha reconegut que la relació de Beyond Meat amb DiCaprio ve de lluny. L’actor hauria ajudat a l’startup en els seus inicis en el procés de disseny i creació d’un producte que repliqués el gust i la textura de l’hamburguesa de vedella.

I el resultat, segons els mitjans és... millorable. Si bé alguns periodistes valoren l’excel·lència en la rèplica de la textura i, fins i tot, en el tons vermellosos de l’interior dels talls, hi ha unanimitat en assenyalar que, de cap manera, aconsegueix enganyar a ningú amb el seu gust, tal com promet la marca.

 


La carn 'veggie' que ara també produirà el protagonista de 'Titanic'.

 

Malgrat això –i els sis dòlars que costen els paquets de dues unitats-, el producte és tot un èxit en locals de referència als Estats Units com Whole Foods o Safeways. De fet, DiCaprio no és la primera celebrity a invertir en l’empresa. Beyond Meat ja ha comptat amb injeccions de líquid de famosos com Bill Gates o els fundadors de Twitter, Biz Stone i Evan Williams, entre altres.