Realitat augmentada per veure Catalunya
Una aplicació de mòbil ofereix 500 propostes per promoure el turisme local
El director de l'Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, ha presentat que aquesta campanya de promoció del turisme de Catalunya va destinada als catalans, i més concretament als barcelonins, ja que l'estand s'ha instal·lat en un centre comercial de la capital, on s'hi estarà 15 dies. Després, es podran continuar descobrint les ofertes a través de l'aplicació i el web.
"Volem incentivar tota l'oferta turística de Catalunya però en especial de l'interior", ha explicat Espasa. Per això, agents i professionals del sector posen a l'abast aquesta eina tecnològica, on els usuaris podran trobar prop de 500 experiències pel territori amb descomptes del 20% o ofertes 2x1, i en major nombre de les comarques d'interior.
L'aplicació, Catalunya, the real experience, està disponible per a mòbils i tauletes, i, a més de tota la informació turística, permet jugar amb la realitat augmentada, fent fotografies d'un mateix en paisatges de Catalunya o apropant-se de forma molt real a diferents indrets del país. A més, també hi ha jocs pensats per als infants, com trencaclosques virtuals, amb paratges o monuments catalans.
Per ara, és una prova pilot de l'Agència Catalana de Turisme, que si té èxit, es podria repetir la tardor vinent en un altre centre comercial, probablement l'Illa Diagonal Mar, segons ha avançat Espasa. Les ofertes es mantindran fins al setembre com a mínim i es podrien allargar si la campanya té bon resultat i segueix.
Turistes estrangers
Les xifres d'ocupació del primer trimestre d'aquest any apunten que el nombre de turistes internacionals han crescut un 10% respecte del mateix període de l'any passat, i han fet una despesa mitjana un 14% superior que el 2012. pel que fa a la procedència, s'ha notat una pujada de visitants procedents de Rússia, Ucraïna o Bielorrússia, així també com de països asiàtics d'Amèrica del Sud.