Isidre Fainé i Jaume Giró rebent el segell EFQM d'Aenor | Cedida

Segell d'excel·lència

La Caixa premiada per la qualitat de la seva gestió

La Fundació Bancària obté el segell d'excel·lència europea EFQM 500+ que reconeix l'eficàcia dels seus procediments

La Fundació Bancària "la Caixa” ha obtingut el segell d’excel·lència europea EFQM 500+ com a reconeixement a la qualitat i l’eficàcia en la gestió i els procediments. El president de l’entitat, Isidre Fainé, ha recollit la distinció a mans de Carlos Esteban, president d’Aenor, i Alberto Durán, president del Club Excelencia en Gestión.

No ha estat fàcil. De fet, és la primera vegada que la fundació bancària obté aquest segell i ho ha fet després de superar amb èxit un rigorós procés d’avaluació externa avalat conjuntament per Aenor i el Club Excelència en Gestión, referent a Espanya de la Fundació Europea per a la Gestió de la Qualitat (EFQM).

Més info: La innovació social dels castors

En aquest sentit, Fainé ha destacat la millora contínua de l’eficiència, la qualitat i el talent com a línies principals d’acció del pla estratègic 2016-2019 de l’entitat. En el marc d'aquest programa, la Caixa té com a lema Canviem presents, construïm futurs i el segell EFQM 500+ era una de les fites a aconseguir d'acord amb la gestió de la qualitat, el reforç del control, l'auditoria dels processos i el rigor en la gestió dels recursos.

Més de 50.000 iniciatives per any

L’entitat, que aquest any té un pressupost de 520 milions d’euros, impulsa anualment 50.000 iniciatives que arriben a 11 milions de persones. La gestió excel·lent marca els dos eixos prioritaris del conjunt de projectes que impulsa: la inclusió social i la igualtat d’oportunitats.

Segons Fainé, "obtenir aquest segell suposa el reconeixement que l’excel·lència és una constant a tots els nivells de gestió de la Fundació Bancària ”la Caixa” i guia totes les nostres accions". Alhora, el president de l'entitat ha volgut agrair també l’esforç i la implicació de totes les àrees durant els dos anys i mig que ha durat el procés per a l’obtenció d’aquest segell: "Sense la col·laboració i el treball transversal de tota l’organització, no hauria estat possible obtenir-lo", ha afegit.  

Esteban: "La Caixa té com a visió client la societat"

Per la seva banda, Esteban ha assegurat que "La Caixa és una fundació de referència a Espanya i a tot el món. Entre els nombrosos punts forts valorats pels auditors d’Aenor, destacaria que aquesta entitat té com a “visió client” la societat. Aquesta visió està veritablement arrelada en la cultura de l’organització, i s’ha convertit en una interiorització del comportament de les persones".

"És un orgull que la Fundació Bancària mostri a l’exterior la seva gestió excel·lent, perquè és un referent, i continua el seu camí cap a l’excel·lència, contribuint d’aquesta manera a fer millor la societat del nostre país, afany que compartim al Club de Excelencia en Gestión", ha conclòs Durán.