La quota de mercat del 2018 és del 38,74%

mercats

El vi català és el més consumit a Catalunya per cinquè any consecutiu

Segons l'informe Nilsen de 2018 que ha fet públic l'Incavi, la quota de mercat de totes les denominacions d’origen catalanes juntes, és del 38’74%

Per cinquè any consecutiu, els vins catalans amb Denominació d’Origen (DO) lideren el mercat a Catalunya. La quota de mercat del 2018 és del 38,74%, gairebé tres punts més que l’any 2017, que era del 36,04%, segons l’informe Nielsen encarregat per l’Institut Català de la Vinya i el Vi. 

Més info: Puig: "Els vins catalans et poden sorprendre molt més, perquè són molt més diversos"

Aquestes dades s’han presentat als mitjans de comunicació per part del director general de l’Incavi, Salvador Puig. “Un any més es demostra el dinamisme que les Denominacions d’Origen i els cellers duen a terme per tal d’incrementar la comercialització dels seus vins i, alhora, l’interès del consumidor pel vi català”, valora Puig.

El consum català en hostaleria i alimentació

L’informe Nielsen analitza el volum i el valor de les vendes de vi en el canal hostaleria i en el canal alimentació. Pel que fa al canal alimentació, es repeteix el lideratge dels darrers tres anys i incrementa més de tres punts respecte l’any 2017, situant-se en una quota de mercat del 38,67%. En volum, aquesta quota representa 11,78 milions de litres de vi. Una xifra que creix any rere any i és un 13% superior que l’any 2016, que estava a 10,23 milions de litres de vi.

Al canal hostaleria, el vi amb DO catalana continua creixent i mantenint el lideratge que va iniciar l’any passat. La quota de mercat aquest 2018 és del 38,85%, més d’un punt que la quota de l’any 2017 que era del 37,42%.  En els darrers quatre anys, les DO catalanes han incrementat un 24% les seves vendes en aquest canal, passant de 6,17 milions de litres de vi l’any 2016 als 8,19 l’any 2018.

Per denominacions d’origen, totes pugen, fins i tot Penedès i Empordà que l’any passat experimentaven una lleugera baixada, tret d’Alella i Conca de Barberà que han disminuït la seva quota de mercat però en una proporció molt petita. I per que fa al consum de vi català a l’estat espanyol, amb Catalunya inclosa, arriba al 7’82% de quota de mercat, un punt més que l’any 2017. Si no es té en compte Catalunya, el mercat espanyol consumeix un 2’55% de quota de mercat de vi que es fa a Catalunya, pràcticament un punt més que l’any 2017.