Entre les mesures, hi destaca la necessitat de definir un propòsit corporatiu | iStock

sostenibilitat

El 57% dels directius ja incorporen mesures contra el canvi climàtic

S'observa "una clara preocupació pel medi ambient i la transparència, l'interès pel progrés en àmbits com la igualtat, la diversitat i la sostenibilitat

El 57% dels directius ha incorporat mesures per frenar el canvi climàtic a la seva empresa, segons l'informe Tendències de reputació i gestió d'intangibles, elaborat per Corporate Excellence i la consultora Canvas. Segons exposa l'estudi, que analitza més de 250 fonts de tot el món per identificar les principals tendències globals en matèria de reputació, cultura corporativa, responsabilitat social i altres tangibles en les empreses, entre les 15 tendències clau per a les organitzacions, hi destaca la necessitat de definir un propòsit corporatiu que vinculi els objectius de negoci amb un impacte social i ambiental positiu. A aquesta, s'hi suma també la gestió de la reputació en l'àmbit de l'economia col·laborativa i el futur del treball.

Més info: CaixaBank i el BEI uneixen forces contra el canvi climàtic

Entre els resultats obtinguts, els autors han destacat que s'observa "una clara preocupació pel medi ambient i la transparència, l'interès pel progrés en àmbits com la igualtat, la diversitat, la sostenibilitat, la flexibilitat i les noves formes de treball. A més, la importància de l'ètica i la transparència, la preocupació pel medi ambient, el canvi climàtic i les noves formes de treball són també les tendències més rellevants que l'informe ha destacat en els ecosistemes digitals.

Aquest 2019 s'incorpora una novetat i és que l'informe aporta la investigació de tècniques d'intel·ligència artificial per esbrinar "si la importància que els professionals donen a les tendències concorda amb les accions que s'estan impulsant en les empreses".