Experts en eficiència energètica auditaran 60 mercats de Barcelona
Un estudi de la Diputació de Barcelona estima que un mercat genera tant C02 com un cotxe recorrent 4kms
L'objectiu final d'aquestes auditories és reduir en la mesura del possible els costos, consums energètics i emissions de CO2 dels mercats municipals i de les parades, tant en consum d'energia primària com d'electricitat i potenciar el valor dels mercats com un pilar d'un comerç sostenible i respectuós amb el medi ambient.
Catalunya compta amb 167 mercats municipals, d'aquests 93 es troben repartits en 60 municipis de la província de Barcelona. 180.000 metres quadrats de superfície comercial amb una clara funció de transmissió de valors, com el comerç de proximitat, el consum responsable o la sostenibilitat. I és en aquest darrer punt on els mercats municipals, com a servei públic que són, poden mostrar-se davant la ciutadania com uns equipaments de titularitat municipal sostenibles i eficients mediambientalment.
Mercats antics però renovats
En l'actualitat, el 30% dels mercats municipals operatius de la província de Barcelona han estat construïts abans de l'any 1950. Amb tot, en el 90% dels casos aquests mercats han realitzat reformes en les seves instal·lacions, sigui de caràcter integral o parcial i moltes d'aquestes reformes es tradueixen en instal·lació de portes automàtiques, escales mecàniques, cambres frigorífiques, climatització... Actuacions que suposen millores innegables per als mercats però també un considerable augment en la despesa de consum energètic.
Segons dades de l'any 2015 –elaborades pels Cercles de comparació Intermunicipal de mercats municipals de la Diputació de Barcelona- la despesa és del 15,4% del total del cost dels subministraments per metre quadrat de cada mercat.