Operaris treballen en la fabricació d'un cotxe a la planta de Seat de Martorell | ACN

AUTOMOCIÓ

La fabricació de cotxes es recupera gràcies a les exportacions

Al setembre s'han produït un 12,2% més automòbils que al mateix període de l'any passat, tot i que l'acumulat de l'any segueix en nivells inferiors

Durant el mes de setembre es van fabricar 262.589 vehicles a tot l'Estat, un 12,2% més respecte al mateix període de l'exercici anterior. Segons l'Associació Espanyola de Fabricants d'Automòbils i Camions (ANFAC), la recuperació ve donada per un increment de les vendes als principals mercats europeus, on s'està incrementant el nombre de matriculacions malgrat la pandèmia. De fet, nou de cada deu vehicles produïts a l'Estat s'envien a l'estranger (normalment se n'envien el 75%).

Tot i la recuperació d'aquest setembre, la xifra d'automòbils fabricats en l'acumulat de l'any és un 27,7% inferior a l'any passat. En aquest sentit, l'ANFAC calcula que el sector tancarà 2020 amb una producció entre un 20% i un 25% inferior a la del 2019. Per tipus de vehicle, cal destacar el creixement en la fabricació de turismes. Durant el mes de setembre, es van produir fins a 206.638 vehicles a tot l'Estat, un 13,1% més respecte a l'any passat. També va evolucionar de forma positiva la producció de vehicles comercials lleugers i la producció de vehicles industrials pesats, amb increments interanuals del 34,6% i del 59,6%, respectivament.

El segment més tocat va ser el dels tot terreny i pick-ups, amb una producció un 94,2% inferior. També van experimentar importants descensos les línies de tractocamions (-82,2%), furgonetes (-11,2%) i vehicles industrials lleugers (-2,5%). Pel que fa a la producció de vehicles elèctrics, l'ANFAC assenyala que entre gener i setembre es van fabricar 27.949 automòbils, més del doble respecte al mateix període de l'exercici anterior. Alhora, la fabricació de vehicles híbrids endollables es va mantenir estable, fins a les 44.137 unitats. No obstant això, els vehicles híbrids no endollables i els automòbils de gas natural van reduir la producció un 38,2% i un 57%, respectivament.