La Farga tancarà el 2016 amb un creixement del 7%
Amb 230.000 tones de producció de coure, l'empresa industrial d'Osona arribarà al seu rècord històric
"El 2014 vam produir menys tones i vam facturar 1.000 milions d'euros", ha matisat Guixà per explicar per què prefereixen parlar de producció que de facturació. "La facturació depèn molt del preu del coure", ha indicat.
Una via de creixement
La companyia, reconeguda mundialment per haver patentat un procés per produir el cable de coure partint de deixalla; també opera mundialment en projectes d'electrificació ferroviària. Després d'adjudicar-se importants contractes a l'Índia o a l'alta velocitat a l'Aràbia Saudita en el tram La Meca-Medina. Oriol Guixà també ha explicat que acaben d'obtenir un nou contracte a Israel, país "que vol electrificar tots els seus ferrocarrils".
El negoci en el camp ferroviari és un dels més interessants per a la Farga actualment, d'on prové el 15% de la seva facturació. A més a més, el conseller delegat del grup també ha reiterat la voluntat de seguir sent un proveïdor de referència en el camp de l'automoció; motiu pel qual estudien aproximar-se a mercats com Mèxic, el nord d'Àfrica o Romania. "En automoció el client t'exigeix ser a prop del fabricant", ha apuntat Guixà; tot i precisar que el volum dels contractes han de ser molt importants perquè "sigui rendible. Facturem molts diners i movem molt material però amb uns marges molt petits", ha conclòs.