La moto elèctrica catalana queda aparcada
L'acord signat a finals de 2015 entre quatre empreses i la Generalitat preveia posar a la venda el vehicle aquest 2017
L'anunci d'una moto elèctrica fabricada entre quatre de les principals companyies del país: Scutum, Rieju, Torrot i Volta; va ser un dels últims actes públics del darrer conseller d'Empresa, Felip Puig, així com de l'anterior director general d'Indústria, Antoni Maria Grau. Fonts de la Generalitat han confirmat a VIA Empresa que la iniciativa finalment no ha prosperat a causa de la manca d'entesa entre les companyies, que han decidit apostar per estratègies diferents. Tot i així, des de la Generalitat asseguren que en cap cas es pot considerar un fracàs perquè l'objectiu era reactivar la indústria de la motocicleta a Catalunya, la qual cosa consideren que s'ha aconseguit amb la sortida al mercat de diversos models de diverses d'aquestes empreses.
L'objectiu era arribar a produir 10.000 unitats anuals d'aquesta moto, que tindria una potència similar a la d'un scooter de 125 centímetres cúbics, amb un preu de venda d'uns 4.000 euros amb la bateria inclosa.
L'acord preveia que la Generalitat aportés tres milions d'euros en un préstec participatiu, destinat a l'assemblatge i a les proves d'homologació; mentre que s'estimava que les quatre empreses mobilitzarien un total de set milions d'euros en concepte de maquinària i processos productius. Des de la Generalitat asseguren que aquests diners no s'han arribat a abonar.
La signatura del conveni, a finals del 2015. EP |
Responsables de diferents empreses de les inicialment implicades han explicat a Europa Press que aquest projecte va ser una iniciativa del llavors director general d'Indústria de la Generalitat, Antoni Maria Grau, i han assegurat que no ha avançat principalment per falta d'enteniment entre les companyies que havien de formar el consorci.