'Femvertising' o 'feminiwashing': fins quan les falses banderes? | iStock

Laboral

"Avui està enfadada, li deu haver vingut la regla"

La nova campanya de Netmentora Catalunya pel dia de la Dona Emprenedora

Netmentora Catalunya ha llançat una campanya contra els biaixos de gènere, que acaba coincidint amb el Dia de la Dona Emprenedora, que se celebra aquest divendres. Sota el lema Fem conscients els biaixos inconscients, l’organització ha intentat conscienciar sobre el llenguatge masclista a través de la difusió per Linkedin d’expressions sexistes, com per exemple, “Avui està enfadada, li deu haver vingut la regla”; “Relaxa’t. No et posis histèrica, és una reunió”; “M’incomoda que la meva dona cobri més que jo”, entre d’altres.

“Els objectius de la campanya són, entre d’altres, normalitzar l’èxit empresarial de la dona, posar de manifest que no hi ha competitivitat empresarial sense diversitat, reivindicar referents femenins per inspirar emprenedores, impulsar la representació de les dones en l’ àmbit empresarial o motivar dones a formar part d’entorns empresarials fins ara masculinitzats”, ha definit Netmentora en un comunicat.  En aquest sentit, la campanya ha anat creixent fins a un total de 130.000 visualitzacions a la xarxa.

No és la primera vegada que Netmentora Catalunya es posiciona en aquest aspecte. Durant l’any 2019, l’entitat va crear el Grup de Treball d’Igualtat i Diversitat per fer front als reptes que enfrontaven com a entitat: “La preocupació de tenir un nombre reduït de dones compartint la seva experiència empresarial i actuant com a referents femenins i el fet de no poder acompanyar als líders del futur des de la diversitat i seguir així perpetuant un model masculinitzat de lideratge”, ha afirmat l’organització.