El negoci de les ungles ofereix moltes possibilitats | iStock

Economia

El poderós negoci de les ungles a Catalunya

La indústria de les ungles ha experimentat un autèntic 'boom' gràcies a la fidelització de les usuàries i a tot el món factura més de 14.000 milions d'euros

Obrir un negoci d'ungles és cada vegada més comú a Catalunya. I no és una valoració subjectiva, sinó que grans cadenes aposten per uns locals que es troben ubicats estratègicament al centre de les petites i grans ciutats. Nombrosos clients -majoritàriament dones- s'endinsen a establiments atapeïts per pintar-se les ungles per uns preus que oscil·len entre els 7 i 25 euros amb una garantia: la fidelització gràcies a unes usuàries que hi tornen cada dues o tres setmanes. Una indústria que supera els 14.000 milions d'euros de facturació mundial segons Statista i que ha evolucionat de l'economia submergida de l'àmbit familiar a ser els "reis" dels nous locals.

És just aquesta evolució la que més ha sorprès els empresaris del nostre país. De fet, fa dècades era comú que es portés a terme en domicilis particulars o en perruqueries amb preus elevats, mentre que en l'actualitat obrir un negoci d'ungles en un local és l'opció que més triomfa tot i els elevats preus de lloguer. En primer lloc, per les possibilitats que ofereix i, a part de la fidelització d'uns clients habituals, aconseguir-ne de nous. Com a conseqüència, per muntar una franquícia només es necessita una bona il·luminació, mobiliari pertinent, esmalts, pintures, estisores, ungles postisses i miralls. I el més important: un equip humà amb àmplia productivitat i creativitat. Segons apunta Emprendedores, obrir un negoci d'ungles pot oscil·lar entre els 25.000 i 37.000 euros de bon inici.

D'on prové el boom?

La cantant Rosalía és una gran amant del nail art | EP

Moltes clientes, que prefereixen no desvelar el nom, apunten a VIA Empresa que és un servei que utilitzen entre una i dues vegades al mes. "És el moment ideal de desconnexió, socialització, sentir-se bé i el benestar que una es mereix". El nail art, com també es coneix la indústria, s'ha convertit en una rutina que no distingeix edat, classe o gènere. A més, qui ho ha inspirat els últims anys han estat estrelles de la talla de la catalana Rosalía o l'argentina Nathy Peluso. En aquests moments, fins i tot, és impossible fer dues passes per qualsevol carrer de la ciutat comtal sense topar-se amb aquests temples consagrats de netejar, polir i donar esplendor a mans i peus.

Obrir un negoci d'ungles pot oscil·lar entre els 25.000 i 37.000 euros de bon inici

Hello Nails i els "reis" de les ungles

Noelia Gómez i Belén Aventín, cofundadores de Hello Nails | Cedida

Una de les empreses més conegudes del sector és Hello Nails. Noelia Gómez i Belén Aventín, cofundadores del negoci nascut el 2018, apunten a VIA Empresa que el seu objectiu ha estat que "el món de les ungles formi part del dia de les dones i que deixi de ser un tema puntual d'esdeveniments o casaments". I així ho han portat a terme gràcies a uns preus molt assequibles i al producte estrella de l’esmalt semipermanent.

De moment compten amb més de 140 establiments a Espanya i gairebé una mitjana de 1.000 treballadors entre establiments propis i franquiciats. A Catalunya tenen diversos locals a Barcelona i també a Tarragona, Lleida i Girona, entre altres. També amb presència a Madrid. Els locals tenen una estètica molt cuidada i reconeixible.

Hello Nails és una de les empreses més conegudes d'ungles, compta amb més de 140 locals i factura 19 milions d'euros

Les fundadores apunten que “ni la covid-19 les va frenar” i que tan sols van tancar durant tres mesos pel confinament més estricte. De fet, l'any 2020 van aconseguir uns ingressos de 3,2 milions, davant dels 1,7 milions del 2019. Tot gràcies a un model combinat de noves obertures i franquícies. Recentment han tancant el 2022 amb una facturació de 19 milions, amb un creixement del 120% i un Ebitda del 25%. Pel que fa a la previsió per al 2023 contemplen assolir els 40 milions d'euros.

Confirmen que és un negoci majoritàriament femení -el 94% de les seves clientes són dones-, mentre que el 4% restant és masculí. Pel que fa a les perspectives de futur pensen en gran i volen aportar el boom de les ungles a les principals ciutats europees. I sembla que van per bon camí.