Alfonso Escriche i Pilar Moliné són els fundadors de Becadvisor | Cedida

Empresa

Becadvisor, un conseller per a becaris

Que passaria si trobar unes pràctiques adients per a cada becari fos tan fàcil com fer un clic?

Els becaris són un gremi oblidat. De fet, en moltes ocasions els estudiants es troben amb el dubte d'on trobar les seves pràctiques quan les seves carreres universitàries o els seus cicles formatius no tenen convenis ja estipulats amb les empreses. A més, alguns estudiants acaben entrant a treballar en companyies de les quals no coneixen res més que el que la mateixa companyia els ha explicat. D'aquesta necessitat d'informació pels becaris neix Becadvisor, una startup dedicada a fer de nexe entre becaris disposats a treballar i empreses disposades a contractar, però amb una diferència: els becaris poden comentar les empreses i afegir opinions sobre la seva estada de pràctiques.

"En el món en el qual vivim ens trobem comentaris de tot. Agafa Amazon, per exemple, constantment tens opinions dels seus productes, però de les ofertes de pràctiques no", explica Pilar Moliné fundadora de Becadvisor. Ella, juntament amb el seu soci Alfonso Escriche i la col·laboració de Barcelona Activa, han creat un portal on estudiant i empreses poden posar-se en contacte i crear el seu conveni: "Volíem aconseguir fer més fàcil el procés de selecció pels estudiants", afegeix la fundadora.

La idea principal era senzilla, muntar una plataforma on els estudiants poguessin aglutinar totes les ofertes i filtrar-les per aconseguir arribar al lloc ideal per fer les seves pràctiques. Tot i això, a mesura que va anar madurant la idea, Moliné va adonar-se que, tal com ho descriu ella, "la monetització era important" i per tant, necessitava fer un gir a la seva idea principal. D'aquest gir va néixer el segon eix principal de l'empresa, crear un apartat on les companyies poguessin oferir les seves pràctiques i rebessin els currículums d'aquelles persones que realment encaixaven amb el perfil: "Mentre muntàvem la startup vam descobrir que les empreses estan disposades a pagar perquè els hi busquis els becaris", recorda Moliné.

D'aquesta manera, la startup ha aconseguit la subscripció d'un centenar d'empreses i una borsa de treball d'uns 700 estudiants disposats a treballar. El procés és molt més directe, l'estudiant es crea un perfil i entra automàticament a una borsa de treball de diferents empreses, seleccionades específicament per les seves necessitats. "Les empreses posen l'anunci i els estudiants apliquen, quan el procés de selecció finalitza, nosaltres som els encarregats d'avisar als candidats que han estat descartats", descriu la fundadora de Becadvisor.

També tenen tipus de convenis diferents per aconseguir que els estudiants tinguin la millor experiència possible, però a la vegada englobar el públic més gran objectiu. "També fem d'intermediaris entre universitats i empreses, ja que les universitats tenen els estudiants", diu Moliné. Seguint aquesta mateixa línia, per a Becadvisor el més important és fer de lligam entre empreses i estudiants i que cap dels dos sectors perdi el temps buscant o treballant d'alguna cosa que no s'equipara a les necessitats que tenen: "Per a mi és fonamental que l'empresa trobi als estudiants i els estudiants trobin el que busquen de l'empresa".

Opinions dels estudiants

Així doncs ens trobem avui dia amb una plataforma de pagament per a les empreses i gratuïta pels estudiants, amb una secció de comentaris de cada una de les experiències viscudes, una diferència que, en molts casos, tal com relata la fundadora, ha creat tensions, ja que al principi no hi havia cap filtratge i els comentaris no seguien cap norma estipulada: "En el seu moment ens vam plantejar treure'ls, però al cap i a la fi era l'essència del projecte i per això vam decidir deixar-los, però els vam començar a filtrar", explica Moliné.

Aquestes opinions s'han anat professionalitzant d'ençà que la startup va començar a operar. Per exemple, tal com explica la fundadora, hi ha d'haver un nombre de comentaris de l'empresa perquè ells els publiquin i sempre han de ser constructius. "Creiem que és important per a les empreses tenir un feedback dels estudiants i a més els ajuda a adonar-se de si estan fent les coses bé o necessiten canviar", recalca la fundadora.

Les ciutats universitàries

Actualment l'empresa treballa a Barcelona i Madrid, dues ciutats que són grans centres de concentració estudiantil i per això es converteixen en grans focus d'estudiants que busquen pràctiques. Tot i això l'empresa ja ha decidit expandir-se i els seus propers passos consisteixen a tancar la seva primera ronda d'uns 280.000 euros i obrir nous horitzons a altres ciutats espanyoles que també esdevenen centres d'estudiants: "Volem mirar d'adreçar-nos també al públic que hi ha a Sevilla, Màlaga, Bilbao i València", explica Moliné i afegeix que per a ells escalar és clau: "Volem escalar ràpidament o morir de pressa", fa broma la fundadora.

Becadvisor posa en el punt de mira a aquells estudiants que necessiten pràctiques i els dóna una fórmula d'èxit per trobar aquelles pràctiques que necessiten amb les opinions i el seguiment necessari perquè puguin extreure el millor de la seva experiència. Així doncs i tal com exclama la fundadora, "Nosaltres vam néixer únicament per canviar i millorar el món de les pràctiques".