Cada català es gastarà 246 euros al Black Friday

El 79% dels consumidors catalans preveu comprar durant aquesta jornada de descomptes

El Black Friday se celebra el pròxim divendres 24 de novembre
El Black Friday se celebra el pròxim divendres 24 de novembre

Tot a punt pel Black Friday del pròxim 24 de novembre, una de les dates comercials de referència que aglutina cada vegada més consumidors i s'avança a les compres nadalenques amb grans descomptes i promocions. Segons un enquesta de la plataforma Tiendeo d'ofertes i catàlegs geolocalitzats, el 79% dels consumidors de Catalunya preveu comprar durant el Black Friday, sent els productes electrònics els més buscats. De mitjana, es calcula que els catalans es gastaran 246 euros i es decanten principalment per les compres en botiga física

El Black Friday se celebra en el conjunt d'Espanya des de 2012 gràcies a la liberalització dels períodes de rebaixes i any rere any genera un interès in crescendo entre els consumidors. Bona prova d'això és que Tiendeo va registrar durant aquesta mateixa època de 2016 un increment del 146% de les visites relacionades amb el Black Friday i s'espera un increment del 50% per a aquest any. 

 Si observem la despesa prevista per comunitats, Balears lidera el rànquing amb una inversió de 301€. La segueixen Aragó (273€), el País Basc (272€), el País Valencià (261€) i Múrcia (259€). En el sentit oposat de la classificació, hi trobem Extremadura (177€), Navarra (155€) i Ceuta i Melilla (106€). 

Més ofertes i promocions

El portal reivindica que "seguint la llei de l'oferta i la demanda, a més interès per part dels compradors, cada any es poden trobar més marques i retailers que se sumen a aquest esdeveniment, fins i tot ampliant el període de descomptes a diversos dies." En xifres, es preveu un augment del 42% en les ofertes i promocions. D'acord amb els resultats de l'estudi, el 44% dels compradors espanyols són previsors i ja estan buscant online les ofertes i promocions disponibles per al Black Friday. En aquesta línia, 6 de cada 10 consumidors prefereix els catàlegs digitals per realitzar aquesta recerca prèvia i comparar així preus i descomptes.

Malgrat el creixent pes de la compra en línia per a aquesta jornada comercial i l'interès en buscar les millors ofertes online, la tendència canvia a l'hora de realitzar les compres: les botigues físiques segueixen sent les grans favorites per al 60% dels compradors.

Pel que fa al tipus d'establiments, els grans magatzems són els que acaben aglutinant un nombre més gran de vendes a causa de la gran varietat de productes i ofertes dels mateixos. Tiendeo augura que els productes més buscats seran electrònica i moda però també joguines, decoració de la llar i mobles. 

Més informació
Amazon es queda a Catalunya
La moda de Núria Basi més enllà de Da Vinci
El ‘black Friday’ es cola a la Selectivitat
Avui et destaquem
Comentaris