El Black Friday se celebra el pròxim divendres 24 de novembre

Comerç

Cada català es gastarà 246 euros al Black Friday

El 79% dels consumidors catalans preveu comprar durant aquesta jornada de descomptes

Tot a punt pel Black Friday del pròxim 24 de novembre, una de les dates comercials de referència que aglutina cada vegada més consumidors i s'avança a les compres nadalenques amb grans descomptes i promocions. Segons un enquesta de la plataforma Tiendeo d'ofertes i catàlegs geolocalitzats, el 79% dels consumidors de Catalunya preveu comprar durant el Black Friday, sent els productes electrònics els més buscats. De mitjana, es calcula que els catalans es gastaran 246 euros i es decanten principalment per les compres en botiga física

El Black Friday se celebra en el conjunt d'Espanya des de 2012 gràcies a la liberalització dels períodes de rebaixes i any rere any genera un interès in crescendo entre els consumidors. Bona prova d'això és que Tiendeo va registrar durant aquesta mateixa època de 2016 un increment del 146% de les visites relacionades amb el Black Friday i s'espera un increment del 50% per a aquest any. 

 Si observem la despesa prevista per comunitats, Balears lidera el rànquing amb una inversió de 301€. La segueixen Aragó (273€), el País Basc (272€), el País Valencià (261€) i Múrcia (259€). En el sentit oposat de la classificació, hi trobem Extremadura (177€), Navarra (155€) i Ceuta i Melilla (106€). 

Més ofertes i promocions

El portal reivindica que "seguint la llei de l'oferta i la demanda, a més interès per part dels compradors, cada any es poden trobar més marques i retailers que se sumen a aquest esdeveniment, fins i tot ampliant el període de descomptes a diversos dies." En xifres, es preveu un augment del 42% en les ofertes i promocions. D'acord amb els resultats de l'estudi, el 44% dels compradors espanyols són previsors i ja estan buscant online les ofertes i promocions disponibles per al Black Friday. En aquesta línia, 6 de cada 10 consumidors prefereix els catàlegs digitals per realitzar aquesta recerca prèvia i comparar així preus i descomptes.

Malgrat el creixent pes de la compra en línia per a aquesta jornada comercial i l'interès en buscar les millors ofertes online, la tendència canvia a l'hora de realitzar les compres: les botigues físiques segueixen sent les grans favorites per al 60% dels compradors.

Pel que fa al tipus d'establiments, els grans magatzems són els que acaben aglutinant un nombre més gran de vendes a causa de la gran varietat de productes i ofertes dels mateixos. Tiendeo augura que els productes més buscats seran electrònica i moda però també joguines, decoració de la llar i mobles.