Les empreses tenen en compte les xarxes socials dels candidats abans de contractar

Feina

El 22% de les empreses descarta candidats pels perfils a les xarxes socials

Facebook, LinkedIn i Twitter són els canals més consultats per les companyies abans de contractar nous treballadors

El 22% de les empreses ha descartat candidats entrevistats després de consultar els seus perfils de les xarxes socials, segons es desprèn d'un estudi realitzat per Infojobs i Esade, on també s'apunta que entre les xarxes socials més consultades es troben Facebook, LinkedIn i Twitter.

Així, l'informe constata que la consulta de les xarxes socials dels entrevistats en un procés de selecció abans de la seva contractació s'ha convertit en una activitat quotidiana entre el 51% de les empreses.

Concretament, el 87% de les empreses afirma utilitzar la xarxa social de Mark Zuckerberg com a font d'informació en els processos de selecció. Per darrere, un 69% ha visitat LinkedIn i un 41% ha afirmat consultar Twitter. Instagram, per la seva banda, ha estat examinada per una de cada tres empreses, percentatge que creix fins al 42% en les petites empreses amb menys de deu empleats.

Per tot això, Infojobs recomana tenir cura del que es publica en aquests perfils, ja que qualsevol contingut és susceptible de ser avaluat pel reclutador.

L'enquesta, d'altra banda, assenyala que el 81% els entrevistats també s'informa de la reputació de l'empresa abans d'apuntar-se a una oferta de feina o d'assistir a una entrevista de feina. Així, fins a un 70% dels enquestats ha descartat apuntar-se a una oferta o no acceptar un lloc de feina a causa de la mala reputació de l'empresa.

A l'hora d'informar-se, el 59,5% recorre al web de l'empresa, mentre que un 54% pregunta a treballadors o extreballadors coneguts i un 53% sol buscar valoracions o comentaris per Internet.