L'entrada de l'edifici de la Fundació La Caixa

Empresa

La Caixa, Telefónica i El Corte Inglés, les més properes i amb millor reputació

L'estudi Advice d'Èxit Empresarial destaca les cinc companyies que millor relació presenten amb el client

Fundació La Caixa/CaixaBank, Telefónica, El Corte Inglés, Banc Santander i BBVA són les cinc empreses més properes als espanyols, amb millor reputació i que tenen les millors relacions amb els mitjans de comunicació, segons la segona onada de l''Estudi Advice d'Èxit Empresarial' del primer trimestre de 2018. Aquestes companyies són també les cinc primeres espanyoles segons l'Índex de Vivacitat, un paràmetre que indica fins a quin punt una empresa o una marca està 'fresca' en la ment de les persones.

El top 10 el completen Inditex, Mercadona, Gas Natural Fenosa, Abertis i Carrefour. Cadascuna d'elles lidera el seu respectiu sector d'activitat. A més, Coca-cola i Calidad Pascual lideren el sector d'alimentació i Meliá Hotels i NH Hotels el de turisme.

Segons l'estudi, les grans companyies són les més conegudes i les més familiars per als espanyols, malgrat que a Espanya el 99,88% de les empreses són pimes. Quant a les vies per les quals els usuaris coneixen a aquestes organitzacions, destaquen el sector d'activitat en el qual operen, els patrocinis que realitzen, les notícies que els mitjans de comunicació bolquen sobre elles, les campanyes de publicitat i les xarxes socials.

Així mateix, cal destacar que les xarxes socials han experimentat una deterioració respecte a onades anteriors, a causa de les notícies negatives que ha protagonitzat Facebook recentment quant a la falta de privadesa de les dades dels seus clients i l'ús d'aquestes dades amb finalitats polítiques i comercials per part de terceres empreses.

El soci director d'Advice Strategic Consultants, Jorge Díaz Cardiel, ha destacat que els bancs obtenen excel·lents resultats perquè el 88% dels entrevistats els considera "necessaris" per finançar empreses i famílies i que, a més, estan liderant la transformació digital juntament amb les signatures tecnològiques.

En aquesta línia, les telecomunicacions "brillen per si soles" en oferir convergència, continguts, big data, cloud, intel·ligència artificial, robòtica, realitat virtual, realitat augmentada i plataformes. "Telefónica, Orange, MásMóvil i Vodafone estan avançant la societat i l'economia del coneixement", ha ressaltat Díaz Cardiel.

L'estudi s'ha realitzat entre 600 empresaris, directius, polítics, analistes i periodistes i altres 1.800 persones entre el 2 de gener i el 30 de març d'aquest any. L'índex de confiança estadístic de l'enquesta és del 95,5% i té un marge d'error del 2,3%.