El director general de Lego Iberia, César Ridruejo

Joguines

Lego es prepara per Nadal: obre dues botigues a Barcelona

La multinacional de joguines creix a Espanya amb establiments a la capital catalana i Saragossa i desembarcarà a Portugal el 2019

 

La multinacional de joguines Lego es prepara per la campanya de Nadal. L'empresa danesa impulsa la seva presència a l'Estat espanyol amb l'obertura de tres establiments, dos a Barcelona i un altre a Saragossa, abans que acabi aquest 2018.

"Lego confia en Espanya on farem una inversió important amb les obertures en poc més d'un mes a Barcelona i Saragossa, coincidint amb la campanya de Nadal, després de la bona acceptació que han tingut els nostres establiments a Madrid", ha assegurat en declaracions a Europa Press, el director general de Lego Iberia, César Ridruejo.

Preveu una "bona" campanya de Nadal, impulsada per Lego City, Friends i Technic i les llicències de Star Wars i Harry Potter

El responsable de Lego a Espanya ha avançat que la icònica marca ampliarà la seva presència en aquest mercat el 2019 amb més botigues, alguna a meitat d'any, per aconseguir els 12 establiments el 2020. "Fa gairebé un any que vam obrir la primera a Espanya i l'acceptació ha estat extraordinària, increïblement bona i és el que ens ha impulsat a una expansió més nacional", ha explicat.

La multinacional de joguines compta a escala mundial amb 134 botigues a finals de 2017, de les quals 39 són a Europa.

Respecte a la possibilitat d'obrir a Espanya una flagship com amb les que compta a Londres o Milà, Ridruejo ha reconegut que "ara mateix no hi ha plans concrets", però no ho descarta. "En un futur podria ser, perquè seria bonic tenir una flagship a Espanya a curt termini", ha assegurat.

D'altra banda, Lego impulsarà la seva presència a la Península Ibèrica al llarg del proper any amb el seu desembarcament a Portugal. "Tenim previst obrir en breus allà, probablement durant la campanya de Nadal de 2019", ha avançat.

La multinacional de joguines danesa també aposta per créixer amb les seves Lego Fun Factorys, la qual ja en compta amb set a Espanya (Madrid, Barcelona, León, Vitòria, València, Sevilla, Las Palmas i Jerez) i tres a Portugal (Lisboa, Porto i Algarve), un format que s'ha desenvolupat només a Espanya a nivell global.

"Són uns espais d'experiència Lego 360º que estan instal·lats en centres comercials permanents amb un espai de 400 a 600 metres quadrats", ha indicat el directiu.

Respecte a la campanya de Nadal, la multinacional de joguines confia tenir un bon any i créixer. "El sector de la joguina està en creixement des de fa uns quants anys a Espanya, mentre que en altres països ha tingut algunes dificultats. Fa anys, tres o quatre, que són positius, i esperem que aquest any es mantingui estable amb un lleuger creixement", ha apuntat sobre com es troba la indústria de la joguina espanyola.

Més de 300 novetats per Nadal

"Tenim una joguina per a totes les edats i per a tots els nens i nenes. Aquest any és el de Lego City, de Lego Friends i de Technic, però no em puc deixar les llicències de pel·lícules com Star Wars, que sempre és aquí i és un clàssic que ens dona resultats fantàstics, o Harry Potter, que segur que serà un èxit, i Jurassic Park", ha subratllat.

D'aquesta forma, Lego presenta per a la campanya nadalenca més de 300 referències per a totes les edats i en què la tecnologia i la digitalització seran les protagonistes amb productes com el Tren de Lego Duplo o Lego Boos, que combinen construcció i programació.

A més, Lego també té present el món del cinema amb els sets de Lego Harry Potter Sauce boxejador de Hogwarts, el gran menjador de Hogwarts o el castell de Hogwarts, així com Lego Jurassic World amb l'article Fugida del Carnotaurus a la girosfera i, els icònics, Lego Star Wars amb el Falcó Mil·lenari del corredor de Kessel, que s'ha adaptat arran de la pel·lícula 'Han Solo' i la caça estel·lar Ala-X.