Juan Roig i membres del Comitè de Direcció de Mercadona a la zona de taules i cadires del nou model de botiga eficient | Cedida

RESULTATS

Mercadona creix un 5% i compromet 1.800 MEUR en inversió pel 2020

La cadena d’alimentació valenciana obté un benefici net de 623 MEUR i tanca l’any amb 1.636 supermercats, una desena d’ells a Portugal

Mercadona, empresa de supermercats físics i de venda online, ha incrementat la inversió durant el 2019 en un 46%, fins als 2.200 milions d'euros. Aquest esforç inversor, realitzat amb càrrec als seus recursos propis, s'emmarca en el pla de transformació 2018-2023 per impulsar un model d'empresa més digital, productiva, responsable socialment i sostenible. La companyia assegura que ha assolit les metes marcades i així ha elevat el benefici net el 2019 fins als 623 milions d'euros (un 5% més que l'exercici anterior), "fruit del nivell d'esforç de tots els qui formen part del projecte".

Per reconèixer aquest treball i la implicació, Mercadona ha distribuït un 27% del benefici total generat entre els treballadors de la plantilla, 340 milions d'euros, en concepte de prima per objectius. A més, un altre 23% del resultat, 282 milions d'euros -2 milions corresponen a Portugal-, s'ha revertit a la societat en concepte d'impostos, amb una taxa impositiva efectiva en l'impost de societats del 18%; un 40%, 493 milions d'euros en total, s'ha reinvertit en l'empresa com a recursos propis, i el 10% restant, 130 milions d'euros, s'ha repartit entre els accionistes via dividends.

Mercadona reparteix 340 MEUR entre els treballadors com a prima per objectius

El 2019 la companyia ha experimentat una millora en vendes consolidades en superfície constant d'un 5%, fins als 25.500 milions d'euros. A més, ha informat que ha registrat un increment de més de 80 tiquets per botiga i dia de mitjana, xifra que representa un augment acumulat en 3 anys de 205 tiquets per botiga i dia.

 

Mercadona ha acabat l'any amb 1.636 supermercats, després d'obrir 46 botigues -10 a Portugal- i tancar-ne 46 que, per les seves característiques, no es podien ajustar al nou model més eficient i sostenible. També ha mantingut el procés de renovació de la xarxa de supermercats i ha tancat l'any amb 800 supermercats amb el nou Model de Botiga Eficient, després de reformar-ne 351. Conscient de les demandes per part dels clients de productes locals i de proximitat, que aporten més frescor i qualitat a l'assortiment, ha continuat avançant en la renovació de les seccions de frescos, amb l'estratègia de Frescos Global, agrupant en més de 1.300 supermercats totes les millores i les innovacions d’aquestes seccions.

A més, per consolidar el seu desenvolupament i establir les bases de la Mercadona del futur, la companyia seguirà impulsant el pla de transformació 2018-2023. Per a això, té previst invertir 1.800 milions el 2020, que destinarà principalment a obrir nous supermercats -69 a Espanya i 10 Portugal-, a reformar 160 supermercats per adequar-los al nou Model de Botiga Eficient; a seguir desenvolupant el Projecte Frescos Global, i a implantar la nova secció A punt per Menjar / Pronto a Comer a 460 supermercats al llarg de l'any.

Així mateix, té previst seguir reforçant i optimitzant la seva xarxa logística amb la reforma i la inauguració de nous blocs logístics, i seguirà destinant importants recursos a la transformació digital, un altre dels seus reptes, i a l'obertura d'un nou magatzem online (“Rusc”) a Getafe (Madrid). Per a tot això, el 2020 la companyia crearà més de 2.000 llocs de treball estables i de qualitat, entre Espanya i Portugal.

Portugal, l’orgull de Roig

El president de Mercadona, Juan Roig, ha manifestat que "el 2019, amb 'El Cap' sempre com a far, hem seguit consolidant la brutal transformació en què està immersa Mercadona i hem assolit una fita històrica per a tots els qui formem la companyia: la nostra internacionalització a Portugal el mes de juliol passat. Tot això, com els reptes que encara tenim per davant, no es podria aconseguir sense la veritable força de la transformació de Mercadona: les 90.000 persones -900 d'elles a Portugal-, que amb el seu talent, esforç i lideratge estan construint una empresa cada vegada més conscient que el seu paper és contribuir a millorar l'entorn social i econòmic produint de manera eficient i responsable per a generar prosperitat compartida".