Un treballador en un bloc logístic de Mercadona

Empresa

Mercadona renova la venda online a València

La companyia inverteix 12 milions d'euros en un nou magatzem per a les compres digitals a Vara de Quart

Mercadona ofereix des d'aquest dilluns un nou servei de venda online a València a través d'una prova pilot. La companyia ha construït un primer magatzem exclusiu per aquest tipus de compres al polígon de Vara de Quart, des d'on proveirà el centre de la ciutat i incrementarà de manera progressiva les zones de servei a tota l'àrea de València i a alguns municipis propers. En funció de l'evolució del projecte, l'empresa anirà expandint el servei a altres zones de València i, els propers anys, a noves ciutats; tanmateix encara no hi ha dates concretes.

Segons ha informat la companyia en un comunicat, l'objectiu del projecte és provar el servei i aprendre, tant amb el treballador com amb el client online, per millorar-lo amb les seves aportacions. Per a aquest nou model, que conviu amb el servei clàssic a la resta de zones i que manté la mateixa tarifa (7,21 euros/comanda), l'empresa ha desenvolupat un nou web de compra i dues aplicacions mòbils (iOS i Android). Fins al moment, s'haurà de fer una compra mínima de 50 euros i efectuar el pagament amb targeta bancària.

"Mercadona és nova en el món digital i tenim molt per aprendre. No obstant això, creiem que, amb humilitat i esforç, i gràcies a comptar amb la sòlida estructura de Mercadona, estem en una bona posició per abordar el repte de la venda online en alimentació", ha destacat la directora general del projecte online, Juana Roig.

La iniciativa té actualment una plantilla de més de 240 treballadors formada per enginyers informàtics, product managers, dissenyadors, personal de magatzem, especialistes de les seccions de frescos com a les botigues físiques, repartidors i atenció al client.

Més frescor i eficiència

Aquest nou magatzem online, de 13.000 m2 i al qual s’ha destinat una inversió de 12 milions d'euros, incorpora eficiència al procés de preparació i enviament de les comandes, ja que les centralitza totes en un mateix punt i en facilita l'organització segons el tipus de producte: secs, frescos, refrigerats i congelats.

A més, Mercadona Online prepara les comandes del producte fresc el mateix dia de lliurament al client, de manera que en garanteix la màxima qualitat i frescor. Igualment, l'àrea de congelats s'ha organitzat perquè la preparació sigui perimetral. Així mateix, la tecnologia de què disposa aquest nou servei suposa un reforç de la productivitat i l’eficiència, que es multipliquen fins a quatre vegades respecte del sistema actual de preparació de comandes a la botiga.

Pel que fa al transport, s'han dissenyat uns vehicles de repartiment exclusius per a la venda online juntament amb el proveïdor valencià especialista en carrosseries Subiela. Els vehicles incorporen un sistema de descàrrega mecanitzat que minimitza la manipulació, amb la reducció conseqüent de sobreesforços per al treballador i la disminució del temps de descàrrega.