L'Estat executa només un 10,4% de les inversions a Catalunya | Europa Press

Empresa

Renfe entra amb alta velocitat a França

El consell d'administració aprova l'entrada de la companyia al país gal a partir de 2020

Renfe també vol competir en alta velocitat amb línies i recursos propis a França. Així ho ha aprovat el consell d'administració de Renfe Operadora en una reunió celebrada aquest dilluns. D'aquesta forma, la companyia ja ha sol·licitat els permisos necessaris a les autoritats gal·les, en concret a ARAFER (la comissió de competència), EPSF (autoritat de seguretat ferroviària gala) i SCNF Reseau (gestor d'infraestructures).

Davant aquest últim organisme s'han sol·licitat permisos per arribar fins a les estacions de París, però davant "les dificultats tècniques i els requisits imposats" s'espera que l'arribada de serveis a la capital francesa es desenvolupi en una segona fase. Renfe operarà amb trens S100, fabricats per Alstom, ja homologats per operar en territori francès.

Més info: Táboas (Renfe): "No estem tan malament en puntualitat"

Alhora, la companyia està treballant en l'homologació de trens de la sèrie 106, "més eficients i amb major capacitat". Com a part del seu pla d'expansió internacional, Renfe obrirà pròximament una oficina permanent a França situada a Lió. "La iniciativa aprovada avui representa un nou pas dins del procés d'internacionalització de Renfe i un dels primers a Europa", s'assegura en un comunicat.

A més, Renfe ja treballa en un projecte de "gran complexitat tècnica" per unir les ciutats de Meca i Medina i que "avui és ja una realitat en el transport de viatgers en aquest país." Sense anar més lluny, Renfe va resultar adjudicatària durant 2018 d'un projecte per al disseny, construcció i operació del tren d'alta velocitat entre Houston i Dallas, a Estats Units, promogut per Texas Central per connectar Dallas/Fort Worth amb Houston en el que suposa un trajecte de longitud de 386 quilòmetres i en un temps de viatge de menys de 90 minuts.