Raül Blanco exposa les línies mestres del Pla Estratègic 2028 de Renfe
Al Fòrum Empresarial del Llobregat, el president de la companyia ha visibilitzat que l'objectiu és millorar la competitivitat i progressar cap a una gestió més eficient
Aquesta setmana, el president de Renfe, Raül Blanco, ha participat en el Fòrum Empresarial del Llobregat, on ha tingut l’oportunitat de presentar el pla estratègic 2028 de la companyia. En aquest sentit, l’objectiu de Blanco i el seu equip directiu és millorar la competitivitat, progressar cap a una gestió més eficient, optimitzar els recursos i garantir la sostenibilitat dels negocis. Les palanques més importants seran la innovació i la digitalització (eines que contribueixen a millorar el posicionament competitiu de Renfe en totes les seves activitats), sobre la base de la confiança en les persones (clients i professionals).
Per al president de Renfe, Catalunya és una peça fonamental per a la companyia i, en aquest sentit, hi destina importants inversions en la millora del seu material rodant, estacions i altres equipaments ferroviaris. Renfe invertirà 167 milions d’euros a tot l’Estat per dur a terme un manteniment preventiu i integral del material ferroviari, que es du a terme de forma periòdica, programada i segons un protocol preestablert als seus plans de manteniment, sotmetent els vehicles a una revisió en profunditat sobre tots els seus components i parts vitals per tal de garantir-ne el funcionament amb la seguretat requerida per a la seva explotació. Aquest tipus de manteniment es realitza en centres especialitzats en actuacions de segon nivell, que és com es denomina a aquestes intervencions, entre ells la base de manteniment integral a Vilanova i la Geltrú.
Fora de Catalunya, els centres especialitzats on es duu a terme el manteniment integral esmentat són els de Villaverde (Madrid), Los Prados (Màlaga) i Valladolid -per a trens de viatgers- i les bases de manteniment de Còrdova, Lleó i Miranda d’Ebre per a vagons de mercaderies. Des de Renfe Ingeniería y Mantenimimento, es presten els serveis de manteniment i transformació de vehicles ferroviaris. Entre ells, es troben les grans operacions de manteniment preventiu pel que fa a les actuacions més complexes que obliguen a la immobilització del vehicle per realitzar-li una intervenció integral. Durant aquest manteniment es desmunten, reparen i tornen a muntar tots els components del vehicle amb especial atenció a aquells que tenen relació amb la seguretat i la fiabilitat.