Renfe i Turisme de Barcelona col·laboren amb la promoció de la Copa Amèrica

Les dues organitzacions sumen sinergies per fomentar l’ús del tren com a mitjà de transport i promocionar la ciutat en el marc de l'esdeveniment

Imatge d'una competició de la Copa Amèrica de Vela | Cedida Imatge d'una competició de la Copa Amèrica de Vela | Cedida

Renfe i Turisme de Barcelona han signat un conveni amb l’objectiu de col·laborar en la promoció turística de la capital catalana com a destinació que aposta pel transport sostenible com el tren com a mitjà per visitar la ciutat. D’aquesta manera, Renfe i Turisme de Barcelona uneixen esforços per posicionar la ciutat com una destinació de referència en turisme sostenible i de qualitat. Mitjançant aquest conveni, Turisme de Barcelona promocionarà en les seves activitats el tren d’Alta Velocitat per al seu ús com a mitjà de transport en el corredor Madrid–Tarragona–Barcelona, així com en els serveis de Llarga Distància.

Durant aquest any, Renfe i Turisme de Barcelona desenvoluparan accions estratègiques aprofitant la celebració de la Copa Amèrica de Vela al port de Barcelona, una oportunitat per promoure la ciutat com a destinació turística i sensibilitzar als assistents sobre la mobilitat sostenible. Així mateix, les connexions ferroviàries que opera Renfe amb diverses ciutats franceses permetrà a Turisme de Barcelona impulsar campanyes específiques perquè els visitants procedents d’aquest mercat, el segon més important de Barcelona, puguin viatjar d'acord amb un model de turisme sostenible i de qualitat en el marc d’una promoció estratègica i el compromís amb la preservació del medi ambient.

La Copa Amèrica de Vela generarà un impacte econòmic de 1.200 milions d’euros a la ciutat de Barcelona i a la resta del país, segons un informe de la Universitat Pompeu Fabra que ha encarregat la Fundació Barcelona Capital Nàutica. En aquest sentit, l’increment d’activitat representa la creació de 19.000 llocs de treball equivalents a temps complet. Durant la celebració de l’esdeveniment, l’organització preveu la presència de 2,5 milions de visitants.

L'informe contempla que les despeses amb impacte associades a la celebració de la Copa Amèrica ascendeixen a 1.115 milions d’euros. 195 corresponen a inversions i organització, 231 milions a les despeses dels equips participants (entre els quals s'inclouen els 6 equips de la categoria principal i els equips femenins i de joves) i 689 milions d’euros són les despeses derivades dels visitants. També al Port de Barcelona, sense deixar de banda la competició esportiva, la zona del Port Vell serà sotmesa a un rentat de cara amb 17 actuacions que representen una inversió de 86,1 milions d’euros. L’aportació de recursos, 51 milions públics i 35 privats, es vehicula a través de la col·laboració publicoprivada amb el lideratge de l’Autoritat Portuària de Barcelona, els concessionaris del Port i l’empresa gestora del World Trade Center.

Més informació
Raül Blanco reestructura la direcció de Renfe
Renfe expedeix a Catalunya prop de 300.000 abonaments gratuïts
Renfe destina més de 2,8 milions d'euros a millores a les estacions de Rodalies
Avui et destaquem
El més llegit