El centre de test de motors de Seat pioner al sud d'Europa | Cedida

automoció

Seat inverteix 30 milions d'euros en un centre pioner del sud d'Europa

Es tracta d'un centre de proves de motors que dóna feina a 200 persones, que realitzen proves per validar projectes de motorització per a marques de Volkswagen

Seat ha invertit més de 30 milions d'euros durant els últims anys per crear el centre de proves de motors més avançat del sud d'Europa. Segons informen en un comunicat, les instal·lacions es componen de nou bancs multienergia, que permeten realitzar diferents tipus de proves amb motors de combustió interna, elèctrics, híbrids i GNC, amb l'objectiu de garantir que compleixen amb els requisits de qualitat, emissions, CO2, prestacions i durabilitat compromeses durant tot el seu cicle de vida.

La inversió s'ha fet al llarg dels últims cinc anys i ha donat lloc a un centre amb capacitat per realitzar 14.300 proves de motors cada any, des d'un estadi primerenc del seu desenvolupament, fins a les proves que es requeriran per a la seva homologació posteriorment. Completen aquestes instal·lacions una càmera climàtica, capaç de simular unes condicions de conducció extremes, entre -40 i +65 graus de temperatura i fins a 5.000 metres d'alçada, i una torre automatitzada amb capacitat per 27 vehicles, que els manté a una temperatura estable de 23 graus per garantir que es troben en un estat òptim per fer-los les proves.

En aquest Centre de Desenvolupament de Motors, situat en el Centre Tècnic, treballen 200 persones dividides en tres torns, 24 hores al dia, sis dies a la setmana. Realitzen proves que permeten validar nous projectes de motorització per a diferents marques del Grup Volkswagen.

El vicepresident de R+D de Seat, Werner Tietz, ha destacat que "aquest projecte consolida la posició de Seat com una de les instal·lacions per a desenvolupament de vehicles més avançades d'Europa" i ha afegit que "les noves instal·lacions de motors, i la gran capacitat tècnica dels equips, permeten posar a prova els nous motors i calibrar-los durant la seva fase de desenvolupament per garantir unes prestacions òptimes, tant per a Seat i Cupra com per a les diferents marques del grup, amb un focus especial en els motors híbrids i elèctrics".