Cistelles de fruita i verdura ecològica de l'empresa social La Tavella | Cedida

COMERÇ ELECTRÒNIC

La Tavella triplica els compradors de productes ecològics durant la pandèmia

L'empresa social supera el milió d'euros de facturació a causa del creixement de l''ecommerce'

La Tavella, empresa social de productes ecològics, ha triplicat el nombre de clients l'any 2020. En plena pandèmia, el creixement del comerç electrònic ha portat la companyia a triplicar el nombre de clients, amb més de 2.000 compradors nous, i el milió d'euros de facturació. Les xifres de l'abril són les que més contrasten amb les del 2019. Si bé fa dos anys van registrar 1.353 enviaments i 48.222 euros de facturació, l'abril del 2020 les dades han estat de 3.394 comandes i 136.456 euros d'ingressos. 

La facturació total de l'exercici passat va ser d'1.012.646 euros, un 4,17% més que l'any anterior. “Estem contents perquè hem aconseguit créixer en nombre de clients i de facturació en un any molt complicat per a tots, fet que ens ha permès mantenir els llocs de treball d’un col·lectiu que no sempre ho té fàcil i seguir donant suport als petits productors del territori”, explica Alfredo Resines, responsable de La Tavella.    

La Tavella és una empresa nascuda l'any 2006 promoguda per les fundacions Viver de Bell-lloc i Sant Tomàs. Un 45% dels empleats de la companyia són persones amb discapacitat intel·lectual o transtorn mental sever, ja que un dels objectius des de la seva creació és treballar amb persones amb alguna discapacitat. L'empresa comercialitza cistelles de fruita i verdura ecològica, de temporada i de proximitat. A banda, també ofereix productes refrigerats , com carn de porc, de pollastre i de vedella, lactis, pizzes, plats precuinats, embotits, farines i cereals, vins, caves i productes ecològics de neteja per a la llar. 

La companyia treballa amb 15 productors de tot Catalunya, en funció dels productes que ofereixen segons la temporada. Les cistelles es poden entregar a domicili o bé recollir en algun dels punts establerts per l'empresa. De cara al 2021, La Tavella preveu potenciar les relacions amb productors de fruita i verdura ecològiques, incorporar nous productes en sec i potenciar les subscripcions.