Botter és el robot motivador de la UOC | Cedida

Gadgets

Botter, un robot per estudiar online

El prototip tecnològic emet senyals encoratjadors i és capaç d'expressar decepció si detecta que l'alumne no avança adequadament

La Universitat Oberta de Catalunya (UOC) ha creat el robot Botter, un prototip tecnològic per millorar el procés d'aprenentatge dels alumnes que estudien a distància. Es tracta d'un robot físic, capaç d'interactuar de diferents maneres (so, llum, moviment, entre elles), que té accés a dades relacionades amb el progrés i l'aprenentatge de l'estudiant. D'acord amb el grau de compliment dels objectius i del seguiment del programa de formació de l'alumne, el robot emet vibracions, sons i frases encoratjadores. Alhora, aquest prototip tecnològic és capaç d'expressar decepció si detecta que l'alumne no fa els avenços adequats en el pla educatiu i personalitzat.

El projecte va néixer després que un equip docent i investigador de psicòlegs i informàtics de la UOC identifiqués factors clau per a l'educació en línia, com "un pla personalitzat per a cada alumne, eines tecnològiques i comunicació per despertar l'interès i motivar els estudiants", ha explicat la professora Beni Gómez-Zúñiga.

Comunicació personalitzada

La iniciativa, realitzada amb la participació d'eLearn Center i Seidor, es va presentar a l'última edició del SIMO Educació, l'esdeveniment de referència del sector de les TIC per a l'impuls de nous models educatius. "Botter representa una nova manera de comunicar-nos amb els estudiants, més propera, personalitzada i efectiva", ha comentat l'investigador de l'eLearn Center de la UOC Francesc Santanach.

El director de Seidor, Baptista Borrell, ha afegit que "l'emoció és un dels aspectes clau perquè una persona pugui modificar el seu comportament i desenvolupar conceptes fonamentals durant el procés d'aprenentatge".