Menjar amb el mòbil

Des que som persones enganxades als telèfons intel·ligents, fotografiar i explicar als altres què i on mengem s'ha convertit en una activitat habitual

Que aixequi el braç qui mai no hagi fet una fotografia del plat de paella i l'ha enviat per WhatsApp als amics a la caça de l'enveja col·lectiva aliena. Segur que molts es veuen reconeguts en aquest fet, tants com els que de tant en tant fotografien la comanda que el cambrer els hi porta a la taula i la publiquen a Instagram amb un seguit de hashtags que van des de #foodie fins a #Instanyam.

I és que el mòbil s'ha convertit en testimoni preferent dels àpats dels seus usuaris i les xarxes són habituals espais de recomanació de restaurants, productes i noves tendències. Un fet que moltes marques i professionals han sabut aprofitar en benefici del seu negoci.

Marta Sanahuja: "No puc entendre que un restaurant no tingui Instagram"
La foodblogger atribueix la força del moviment foodie a l'entorn 2.0, però alerta de la necessitat de les marques i el sector a sumar-se a les xarxes per no quedar fora de joc.

El mòbil vol saber què menges
La tecnologia ha entrat al sector de l'alimentació: supermercats, restaurants, delivery i productors volen ser al palmell de la mà del client.

Un e-commerce de sushi amb valors
Sushifresh elabora plats japonesos fets al moment, enviats directament a casa i amb envasos responsables amb el medi ambient.

L'Instagram català pels cuiners experts
L'start-up Cookbooth entra al mercat de les apps amb una proposta que uneix foto-receptes, recomanacions i xarxes socials.

Diet Creator, el nutricionista al mòbil
Una startup crea una app que monitora la ingesta i despesa energètica d'un usuari perquè el seu especialista recomani en temps real unes pautes alimentàries.

 

Avui et destaquem
El més llegit