Imatge del Face To Pay al Nestlé Market

Innovació

Nestlé permet pagar amb un 'selfie'

La multinacional presenta a Esplugues de Llobregat la primera botiga d'alimentació en la qual es paga per reconeixement facial

La botiga de Nestlé a Esplugues de Llobregat s'ha convertit en la primera multinacional d'alimentació a l'Estat espanyol que permet el pagament a través del reconeixement facial. El sistema l'han posat en marxa CaixaBank, Nestlé Market i el Payment Innovation Hub –CaixaBank, Global Pyamets, Inc., Visa, Samsung i Arval-.

Més info: "En dos anys el pagament invisible pot ser una realitat"

El sistema estarà en fase pilot durant tres mesos. Els usuaris que vulguin fer-lo servir només han de descarregar-se una aplicació, independentment de l'entitat financera que tinguin, on es guardaran les dades personals, de la seva targeta i una imatge de la seva cara. Posteriorment, podran passar per una caixa ràpida exclusiva a la botiga habilitada amb una tauleta amb càmera i connexió a Internet.

En el moment del pagament, el client s'ha de fer un selfie amb la tauleta de la caixa. El sistema compara aquesta imatge amb el patró biomètric emmagatzemat a la base de dades general a partir de la fotografia registrada en el moment de l'alta. Si hi coincideix, es procedeix al pagament.



CaixaBank ha informat que aquesta iniciativa "suposa un pas més dins de la seva estratègia d'apostar per la tecnologia de reconeixement facial en entorns on la seva aplicació pugui suposar un avantatge per al client en termes d'experiència d'usuari i seguretat". En aquest sentit, l'entitat ja ha aplicat el reconeixement facial per a reintegraments en caixers automàtics sense introduir el PIN, sistema que ja funciona en oficines de Barcelona i València i que s'estendrà progressivament durant els propers mesos. 

Pagar per la cara, to be continued...