Què és el 'benchmarking'?

El terme fa referència a la necessitat de saber situar la teva empresa respecte de la competència

La informació és una selva. El món de l'empresa, també. Cal estar sempre alerta, dia i nit, dels sorolls, les clarors, els canvis, les cruïlles. I sempre atents a la posició dels altres, de la competència: on són, què fan, com ho fan. I identificar el líder, el que ho fa millor que tots.

En empreses en què es treballa d'acord amb criteris de qualitat, es fa servir el benchmarking, que és la comparació dels productes, els serveis o els processos d'una empresa amb els del líder del mercat per a analitzar-ne les diferències i definir els plans necessaris per a acostar-s'hi. Les variables comparades són, generalment, la qualitat, el temps i el cost. Es tracta d'aprendre i millorar per satisfer més adequadament les necessitats dels clients o els usuaris.

Benchmarking és un manlleu de l'anglès que el català va adoptar fa uns quants anys, igual com el van adoptar altres llengües, com ara el castellà o el francès.

Avui et destaquem
El més llegit